Wat kan de napijn na een injectie betekenen?

Laatst is er een B12 tekort bij mij geconstateerd.
Hiervoor moet ik voor drie keer elke twee weken een injectie, waarvan ik de eerste gisteren heb gehad.

De injectie kwam in mijn bovenbil, en deed redelijk veel pijn. Ik weet niet of het meer pijn deed dan anders, want ik had op die plek nog niet eerder een injectie gehad.

Maar nu, de volgende dag op mijn werk, is de pijn niet te harden. De pijn zit links naast de geinjecteerde plek en is zo zeurderig en hevig dat ik er een beetje onwel door wordt.

Volgens de dokter, die ik zojuist gebeld heb, komt die pijn absoluut niet door de injectie omdat zij zoveel ervaring heeft. Ik vind die reactie een beetje kort door de bocht.

Heeft iemand anders ervaring met deze injecties; is het normaal dat ze zoveel napijn geven?
Wat kan anders de oorzaak zijn; is er toch fout geprikt of zou ze een zenuw geraakt hebben? Wat kan ik doen om de pijn te stoppen (pijnstillers helpen niet)?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
28.4K

Het beste antwoord

Normaal gesproken moet je hier echt geen last van hebben, wel is het zo dat de 1 beter kan spuiten dan de ander.

Maar het ligt eraan hoe je hebt gestaan, heb je gespannen gestaan op beide benen. Dan kan de prik zeer doen. Dat heb ik ook ervaren want dat hadden ze mij niet verteld. Maar zoveel pijn als jij hebt dat is mij onbekend.

Je hoort 2 handen op de tafel te hebben, op 1 been iets te leunen en het andere been wat daardoor ontspant daar hoort de spuit te komen. Heb helaas geen oplossing voor je pijn, maar licht masseren kan natuurlijk altijd.

De volgende keer ontspannen gaan staan en vragen of iemand anders kan spuiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je hebt gewoon pech gehad, er is een gevoelig stukje geraakt... Meer niet...

Het ligt niet aan de spuit, niet aan de spuiter en niet aan het spul dat ingespoten is... Gewoon wat pech dat het een gevoelig stukje was...

Volgende keer voel je (bijna) niets...

En voor nu, gewoon iets anders doen dan pijn lijden... Doe wat anders het is zo weer weg...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het spul wordt in je spier gespoten, en het is een vrij dikke vloeistof. Een zenuw wordt bijna nooit geraakt.
Doe er een nat compres op. Je kunt de volgende injectie in het bovenste buitenste bilkwadrant laten spuiten, maar dan heb je wel meer last met zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gaat het hier om een zg. "leverinjectie"? Als dat zo is, kan ik me herinneren dat mijn moeder ze lang geleden ook gehad heeft en dat ze er ook veel last van had. Ik zie haar bont en blauwe bil nog zó voor me (en het is al zo'n 40 jaar geleden).
Maar het is allemaal goed gegaan en gekomen en ze is behoorlijk oud geworden :-)
Sterkte ermee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-gezondheid/voedingstoffen/vitamines-en-mineralen/vitamine-b12-of-cobalamine.aspx
Dat prikken is een beetje verkeerd gegaan, geen goede prikker geweest.Je hebt er nog 2 te gaan.Is er geen andere oplossing om de B12 op te lossen?