Hoe zou het kunnen komen dat mijn menstruatiecyclus veranderd is sinds ik ben gaan samenwonen?

Ik was voorheen niet zo regelmatig, maar nu( afgelopen 7 maanden) is mijn cyclus exact 28 dagen. Kan dit echt door het samenwonen komen? Mijn vriend zegt(denkt) dat mijn lichaam zich aan het voorbereiden op het dragen van een kind??

Toegevoegd na 2 minuten:
*aan het voorbereiden IS*

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

Ik had eerst willen schijven, mogelijk woonde je eerst in een huis met meer vrouwen (die jouw cyclus beinvloeden) en nu niet meer.

Maar ik kan iets bedenken dat mogelijk (of het klopt moet je zelf maar bepalen) MEER invloed heeft op je cyclus al kan ik er niet echt een bewijs van vinden op internet

Bij het KLAARKOMEN trekken de spieren van je baarmoeder zich ritmisch samen. Als dat gedurende de maand nu vaker voorkomt dan voorheen stimuleert het mogelijk je cyclus.

Ik kan me niet voorstellen dat hij er sneller door wordt maar wel dat het vroeger af en toe een paar dagen langer duurde voor het begon en nu (door de baarmoedermassage) niet meer en dat je daarom regelmatiger bent nu

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik heb toch een link gevonden waar inderdaad staat dat het er sneller door op gang kan komen (wel een forum)
amigo
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

je vriend geeft je volgens mij een subtiele hint ;)

overigens kan het heel goed zijn dat je beter in je vel zit sinds je bent gaan samenwonen, dat heeft invloed op je cyclus. dingen zoals stress kunnen ook invloed hebben op je cyclus.

Toegevoegd na 2 minuten:
kleine correctie: beter in je vel zitten KAN invloed hebben op je cyclus.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed gezegd!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké, dan heb ik een vraag voor je, als je die kan beantwoorden word je beloond met een plusje.. Kan je eerder ongesteld worden door stress? En dan ook nog eens hevig terwijl je al een jaar aan de prikpil zit!? Alvast bedankt!
esth0r
12 jaar geleden
@ maris1990: Ik weet dat je emoties invloed kunnen hebben op je cyclus, stress zeker.
of dat ook het geval is als je aan de prikpil zit weet ik niet, dat zou je aan je huisarts of gyneacoloog moeten vragen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat is het gestoorde, die verwijzen mij niet door, maar bedankt. + zoals beloofd.
Het lijkt mij best mogelijk. Je lichaam reageert op situaties/omstandigheden. Dus nu je een beetje gesettled bent met je vriend, en het voelt allemaal goed, zou het zomaar kunnen dat er een aantal cellen is in jouw lichaam, dat 'roept': "Ja, alles oké. Laat maar komen die kindertjes, we zijn er klaar voor!"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan het zijn dat je nu in een omgeving zit waar je met meer vrouwen nauw samenleeft? Het is bekend dat de menstruatiecyclussen van vrouwen in dergelijke omstandigheden zich synchroniseren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je vriend zou wel eens gelijk kunnen hebben. Ik heb meegemaakt dat ik aan de pil was geweest, daarna stopte en ik ben toen jaren niet ongesteld geweest. (Volgens mijn arts kon het geen kwaad en ik vond het wel prettig zo). Maar toen werd ik super verliefd (ik was al die jaren niet verliefd geweest) en na een maand werd ik weer ongesteld. De hormonen zorgen er voor dat alles weer op regel komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zegt dit nu ook iets over mijn vruchtbaarheid denk je?