Wat doe je aan gameverslaving?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat je bedoeld wat doe je er TEGEN?

Antwoorden (9)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie jou ook vaak op GV ook verslaafd, of is het gewoon algemene interesse.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Algemene interesse. Heb slechts een week echt last gehad van verslaving hier...
Leuk trouwens dat de minduimer weer bezig is. Bij alle antwoorden tot nu toe staat een minduimpje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad algemene interesse. Ja ik heb het gezien dat iemand weer bezig is, heb al onder mijn naam om een reactie verzocht. De medewerkers van GV moeten dit toch kunnen achterhalen wie dit doet. Ik zal het even voor je compenseren en je +1 geven. Komt ie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerst regels stellen. Huiswerk, huishouden of wat dan ook gaat altijd voor. Als het klaar is een beloning bijv. een uur gamen. Geen sport afzeggen omdat je net lekker zit te gamen, gewoon gaan en dan mag het weer even.
Het komt heel erg veel voor en er zijn nu zelf cursussen om je aan te melden als het in je eentje niet lukt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Radicaal stoppen is uiteraard een oplossing, maar niet voor iedereen. Je moet je afvragen wat je hobby een verslaving maakt. Wat is de reden dat je zo graag een game speelt?
Heeft het ermee te maken dat je dan lekker kan wegdromen? Ontsnap je van je eigenlijke leven?

Zoek een andere bezigheid en probeer het gamen te beperken. Het is niet slecht voor je lichaam, dus waarom zou je niet gamen. Maar zorg ervoor dat je een leven ernaast hebt en dat je naasten ook iets aan je hebben.

succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onderkennen en toegeven dat het een verslaving is waar je aan lijdt... Want de meest hardnekkige verslaafden lijden aan een verslaving waarvan zij niet erkennen dat het een verslaving is... En Internetverslaving is er zo een en Game-verslaving ook...

Dus eerst erkennen... Dan stoppen... Maar dat is weer veel meer tricky dan drugs bijvoorbeeld...
Je moet een hele goede mentor ergens hebben die je controleert en coacht... En kun je stoppen... Maar de verslaafde moet wel ZELF willen anders is het een niet te winnen race...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar vind je zo'n mentor - een mentor die je geen klauwen met geld kost?
lekker veel gamen nu het nog kan, op een gegeven moment wordt je zo volwassen en plichtsgetrouw dat je er geen tijd meer voor hebt. dus geniet er van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stel dat iemand verslaafd raakt.
En op z'n 18e of wat kan ie niet meer afkicken...
Dan beland zo'n joch in de sloot onder de brug:s
Ik heb de oplossing.

Lever alle zooi bij mij in, en ik zorg dat ie nog zeker goed gebruikt zal worden.
Als er geen computer is, is er geen gameverslaving meer.
Probleem opgelost.

Lever de computer maar in bij mij....
Want dat vind ik errug fijn....
Met alle games er graag bij...
Daarvan wordt ik harstikke blij...

Het stelt me gerust en doet me plezier...
Nu ik mijn nieuwe aanwinst vier....

Ik speel vaak games als het kan...
natuurlijk hak ik iedereen in de pan....

Geef nu maar hier....
Dan trakteer ik op een flesje bier....
Het is voor u naar mij een groot gebaar....
Daarom is dit gedicht nu klaar.....

Ah plz lever 'm in(:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoek professionele hulp. Een gameverslaving is zelfs hardnekkiger dan drank of drugs volgens een bekend verslavingsinstituut. En zoals bij elke verslaving, je moet het wel zelf willen. Denken dat je er een ander van kan weerhouden gaat waarschijnlijk niet lukken. Probeer ook een andere bezigheid te zoeken die afleid en minder tijd geeft om te gamen.

Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AFKICKEN!!!