Ik voel sinds kort iets in mijn tepel, ik kan het bewegen en het is een beetje hard. wat is het?

Ik ben 12 jaar en ben al bezig met mijn puberteit, heeft het daarmee te maken? Als jullie iets moeten weten zeg het maar.

Toegevoegd na 1 minuut:
ik ben trouwens een jongen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Heb ik ook gehad, en ben nar de huisarts geweest toen. Het komt bij de helft van de jongens voor. In het begin van de puberteit lijkt het (mannelijk) hormoon dat je produceert heel erg op het vrouwelijk hormoon. Gevolg: lichte borstgroei, eigenlijk niet zichtbaar. Je krijgt dan dus ook die knobbeltjes.
Het gaat allemaal weer weg en je hoeft je er ook geen zorgen over te maken. Gebeurt heel veel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankjewel!

Andere antwoorden (2)

Het zou heel goed kunnen komen doordat je nu in de puberteit komt, maar ik zou voor de zekerheid toch even naar de huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik sluit me bij de rest aan. Ik zou voor de zekerheid gewoon even een afspraak maken met de huisarts. Deze kan zo onderzoeken wat het kan zijn. Better safe dan sorry zeg maar...