Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan je als vegetariër ervoor zorgen dat je voldoende proteïne krijgt?

Wat voor eten moet je binnen zien te krijgen dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
497

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Tofu! het is van bonen en soja en er zit heel veel proteïne in.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedere vegetariër werd al wel eens geconfronteerd met de vraag hoe hij/zij aan voldoende eiwitten komt. De gangbare westerse voeding is zeer hoog in eiwitten. Vele vegetariërs zetten deze gewoonte voort, en nemen zeer frequent heuse "eiwitbommen" zoals sojaburgers, tofu en seitan in hun voeding op. Daardoor lopen ze het risico veel te veel eiwitten te consumeren. De voorbije jaren is er heel wat onderzoek uitgevoerd naar de negatieve effecten van de overconsumptie van eiwit. We kunnen ons dus beter afvragen: "Hoe vermijden we een teveel aan eiwitten?
(Lees meer...)
fremar
12 jaar geleden
Tegenwoordig kun je in de supermarkt al producten vinden, die vleesvervangen. Je kunt het beste veel producten met ijzer, vitamine B +C en eiwitten.

Toegevoegd na 3 minuten:
De standaard vleesvervangers zijn sojaproducten als tofoe. tempeh en Vivera . Ook maakt men vleesvervangers van zuivel (bijvoorbeeld Valess) of schimmelculturen (bijvoorbeeld Quorn).

Het product 'Beeter' van producent Ojah is vooralsnog alleen gebaseerd op soja, is de eerste vleesvervanger met vezels (imitatie van spiervezels in echt vlees) en wordt najaar 2010 op kleine schaal op de markt gebracht

Daarnaast zijn er ook proteine shakes. Ik neem aan dat je een vegetarier bent en geen veganist?

Toegevoegd na 4 minuten:
proteïnen zijn dus eiwitten, zover ik weet zou je eventueel als vegetarier ook ei mogen eten, ik weet niet hoe jij er tegenover staat. Maar anders kun je de informatie wat ik hiervoor heb gegeven gebruiken.

Veel succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding