Kan je glycerine tegen eczeem gebruiken?

Ik heb begrepen dat je het tegen ruwe handen kan gebruiken. En het wordt ook in de cosmetica gebruikt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (2)

Glycerine zal niets uithalen tegen eczeem(zorgt allen maar voor vettigheid)Tegen eczeem valt trouwens weinig te doen:
Als blijkt dat je de huiduitslag krijgt van een bepaald voedingsmiddel of dier e.d. kun je met je arts bespreken wat je wel en niet mag. Maar als blijkt dat de uitslag uit je genen komt en ze niet weten wat de oorzaak is, kun je er niet veel tegen doen. Het enige dat helpt is de zogenaamde ''hormoonzalf''. Dit is een zeer agressieve zalf. Het smeert de huid dicht met een dikke vetlaag en laat het eczeem voor een dag of wat verdwijnen. Maar daarna komt het dubbel zo hard weer terug. Bovendien kan de zalf tot onvruchtbaarheid leiden bij langer gebruik dan een jaar, en de zalf tast je bijnieren aan waardoor je groeisysteem wordt aangetast.

Wat kun je doen om de jeuk te minderen?
Neem een lauwe douche i.p.v. een hete douche
Sport zo min mogelijk om zweten tegen te gaan
Draag katoenen kleding
Verschoon je bed regelmatig
Gebruik geen agressieve shampoo en douchegel.
fremar
12 jaar geleden
Nee. Bij atopisch eczeem kan glycerine de droogheid verergeren. Kies voor producten die zijn ontwikkeld voor een eczeemhuid.

Door het gebruik van verzorgingsproducten die ca. 3 tot 5 % Ureum bevatten, kan het tekort aan de natuurlijke vochtvasthoudende factor Ureum effectief worden gecompenseerd. Hierdoor neemt het waterbindende vermogen van de huid toe, waardoor de huidtoestand wordt verbeterd.