Wat kun je doen tegen een vieze smaak in je mond als je streng op dieet bent?

Behalve tanden poetsen en/of een kauwgompje. Zijn er andere effectieve oplossingen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.3K
Ritsuka
12 jaar geleden
Minder streng dieet volgen, dit ga je niet lang volhouden denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt 100% gelijk Ritsuka. Dit ga ik ook niet lang volhouden, maar ik heb de laatste twee weken behoorlijk 'Sinterklaas zitten vieren'. Moet even weer 2 kilo vanaf. (om ze er vervolgens weer zonder schuldgevoel aan te kunnen vreten) Ach zo gaat dat.... vrouwen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom geen kauwgom?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik ook zo nu en dan een kauwgompje, maar wou gewoon weten of er andere alternatieven waren die misschien "gezonder" zijn.
Ritsuka
12 jaar geleden
Streng dieet is totaal onnodig, grwoon weer terug naar je oude en gezonde eetschema, en dan verdwijnt het gewicht vanzelf weer.
Ritsuka
12 jaar geleden
Wat je nu doet veroorzaakt een jojo effect, en verstoord je hele metabolisme. Vind gewoon een normaal een gezonde levensstijl, waarbij je gewicht in balans blijft.
En 1-2 kilo schommelen is normaal als vrouw, dit komt ook veel door hormonen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ondanks je goede bedoelingen Ritsuka en het feit dat je 100% gelijk hebt, kun je beter tegen een muur praten ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
N.a.v. bovenstaande reactie; Mijn moeder merkte dat tussendoor even op. Ze heeft te doen met alle mensen die een reactie met kern van waarheid geven, want Dirkje gaat toch haar eigen gang....
paulus811
12 jaar geleden
Hahaha. Zet m op Dirkje (zo groot zul je niet zijn als je DirkJE heet...)
Ritsuka
12 jaar geleden
Ik ben dan weer zo eigenwijs dat ik het toch blijf proberen. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee klopt Paulus811. Dirkje is maar klein en daarom al gauw bang om een vierkantje te worden. "Dirkje" is een Friesse naam, naar mijn oma genoemd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka; besteed je tijd nuttiger, het heeft geen zin, maar wel erg lief van je.
Ritsuka
12 jaar geleden
www.fitvillains.tumblr.com
Deze persoon geeft elke dag goeie tips over gezond leven, sporten en voeding. Het is in het Engels, maar zeker een aanrader als je aan je gezondheid en gewicht wilt werken. Zelfacceptatie en gezonder gaan leven is het belangrijkste, eventueel gewichtsverlies komt later.
Vergeet vooral niet te genieten van al het moois dat het leven je te bieden heeft, laat je humeur niet bepaald worden door het getal op de weegschaal.
Ritsuka
12 jaar geleden
hoe gaat het nu? had je wat aan de gegeven antwoorden?

Antwoorden (8)

Op een vers blaadje munt kauwen. Het heeft in principe hetzelfde effect als een pepermuntje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
pepermuntje. Omdat het slechte geur meestal diep van binnen komt dan alleen uit je mond. Kauwgom lost meer het slechte geur in je mond op. Maar een pepermuntje smelt ook door naar je keel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voldoende water drinken, dit spoelt de mond.

En nog een ongevraagd advies: probeer niet te streng te lijnen. Dit levert alleen een tekort aan voedingsstoffen en een vieze smaak op en de kilo's die je in korte tijd verliest, zitten er in een mum van tijd weer bij. Dan heb je pas een vieze (na)smaak.

Veel succes met je dieet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi Stellalala; zie de reacties bovenaan. Je hebt wel gelijk hoor, maar toch 'moet' ik even streng op dieet. Paar weekjes maar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie het. Nou vooruit, meid, twee kilo's zijn je vergeven. ;o)
Zoek de oorzaak op van de vieze smaak. Dit kan verschillende achtergronden hebben. Behandel die oorzaak en je bent de vieze smaak kwijt. Als het uit de maag komt zou je okugest kunnen nemen. Bezoek een homeopaat die kan voor jou uit zoeken waar de vieze smaak vandaan komt. Het kunnen gifstoffen zijn die los komen door het dieet en dan is water drinken inderdaad een hele goede remedie om zo snel mogelijk de gifstoffen die vrijkomen af te voeren. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die vieze smaak/geur komt doordat je lichaam in 'ketose' gaat (google maar even) als het goed is moet dat wel na een tijdje over gaan hoor. Een tongschraper helpt zeker, natuurlijk ook veel poetsen maar ik gebruik zelf, daarnaast, van die mintpapiertjes. Werkt goed. Succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou je tanden en tong poetsen en gorchelen. Ook zou ik voldoende gaan drinken. ik ben geen voorstander van kauwgom kauwen, hoewel het wel vaak een verfrissend gevoel geeft, maar ik heb vaak last na het kauwen van vieze tanden, misschien ligt dat aan mij, maar ik weet dat ik na kauwgom kauwen toch tanden moet poetsen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Muntthee helpt prima en zorgt er meteen voor dat je (calorievrij) drinkt. Ook niet onbelangrijk bij afvallen. Lekkerste is natuurlijk verse muntthee, maar als dat niet haalbaar is de droge variant nemen.
12 jaar geleden
Laurierdrop. Ik bedoel die harde, zonder suiker. Die kun je bij goed gesorteerde snoepwinkels en marktkramen nog wel krijgen in verschillende vormen, zoals cilinders, platte dropjes en grillig gevormde brokjes.