Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je vliegen met een oorperforatie?

Mijn oor/trommelvlies is in de nacht van vrijdag 16 september doorgebroken (AUW!) wegens een middenoorontsteking.
Nu zit er een gat, zegt de doctor, in mijn trommelvlies. Maar ze weet niet of ik wel kan vliegen 5 oktober naar Zuid-Spanje.
Niet met mijn hoofd onder water zwemmen heeft ze uiteraard gezegd, maar dan moet ik er wel eerst komen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb tijdens het duiken in Egypte allebei mijn trommelvliegen geperforeerd, ben daarna naar huis gevlogen. Het bleek hier na bezoek aan de huisarts een perforatie te zijn en heb dus zonder dat te weten gevlogen.

Ik heb helemaal geen last gehad van het vliegen, niet meer dan de "normale" pijn die ik toen had. Maar dit is wel MIJN ervaring, kan natuurlijk niet zeggen dat het bij jou hetzelfde is en geen extra schade veroorzaakt. Maar dan heb je een indicatie
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb intussen gevlogen en inderdaad geen last gehad van het geperforeerde trommelvlies. Tegen de spanningspijn door het dalen gebruik ik altijd een beetje otalgan oordruppels, daar zit verdoving in, dat mocht ik in het kapotte oor niet gebruiken maar dat was dus ook niet nodig!
Je kan er dus prima mee vliegen en later is me ook door artsen bevestigd dat het geen probleem is om ermee te vliegen. Je word er echt niet doof door!!!

Andere antwoorden (1)

nee je mag er niet mee vliegen je kunt dan doof worden. je mag pas weer vliegen als een arts zegt dat het kan. je krijgt echt helse pijn in het vliegtuig als je wel gaat. heb een keer met oorpijn in het vliegtuig gezeten en heb echt ontzettend veel pijn gehad. hoorde later dat ik dus nooit had mogen vliegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb geen oorpijn meer en de ontsteking word opgelost met antibiotica. Er zit alleen een gat in mijn trommelvlies. Klopt dat door het drukverschil een erge pijn kan ontstaan vooral met landen. Je trommelvlies kan dan zelfs knappen omdat je door de ontsteking de druk niet kan aanpassen. Mijn trommelvlies is nu al kapot. Ik vermoed dat er daarom geen probleem meer is maar mijn huisarts weet het niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien kun je even checken op internet bij de kno arts die moet wel een goed advies kunnen geven. succes.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding