Kan je vliegen met een oorperforatie?

Mijn oor/trommelvlies is in de nacht van vrijdag 16 september doorgebroken (AUW!) wegens een middenoorontsteking.
Nu zit er een gat, zegt de doctor, in mijn trommelvlies. Maar ze weet niet of ik wel kan vliegen 5 oktober naar Zuid-Spanje.
Niet met mijn hoofd onder water zwemmen heeft ze uiteraard gezegd, maar dan moet ik er wel eerst komen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik heb tijdens het duiken in Egypte allebei mijn trommelvliegen geperforeerd, ben daarna naar huis gevlogen. Het bleek hier na bezoek aan de huisarts een perforatie te zijn en heb dus zonder dat te weten gevlogen. Ik heb helemaal geen last gehad van het vliegen, niet meer dan de "normale" pijn die ik toen had. Maar dit is wel MIJN ervaring, kan natuurlijk niet zeggen dat het bij jou hetzelfde is en geen extra schade veroorzaakt. Maar dan heb je een indicatie

nee je mag er niet mee vliegen je kunt dan doof worden. je mag pas weer vliegen als een arts zegt dat het kan. je krijgt echt helse pijn in het vliegtuig als je wel gaat. heb een keer met oorpijn in het vliegtuig gezeten en heb echt ontzettend veel pijn gehad. hoorde later dat ik dus nooit had mogen vliegen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100