Kan de huisarts Tramadol voorschrijven bij een ontstoken teen met ingegroeide teennagel???

Tramadol lijkt me een goede pijnstiller

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1K
ronron1212
7 jaar geleden
https://www.thuisarts.nl/ingegroeide-teennagel/ik-heb-ingegroeide-teennagel
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat de arts voorschrijft is aan de arts. Nederlandse artsen zijn nogal van de paracetamol.
Amadea
7 jaar geleden
Paracetamol hoeft niet te worden voorgeschreven, MrTomaat. Dat kan iedereen zomaar kopen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik ben zowiezo erg van de ubrofan 400 paracetamol slik ik nooit paracetamol
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Amadea Ik zeg toch ook niet dat dat moet? Maar daarom kan het wel. Een dokter kan ook twee glazen water per dag voorschrijven. Niet alles wat voorgeschreven wordt zijn dingen die alleen "op recept " verkrijgbaar zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hij heeft mij elke dag een half uur wandelen voorgeschreven ; wordt ook niet vergoed :lol:

Antwoorden (1)

Je vraagt of het KAN , tja, in principe kan alles , maar het is zeker niet waarschijnlijk. Tramadol wordt alleen voorgeschreven bij hele heftige pijn. Daar moet dus een gegronde reden voor zijn.

In dit geval lijkt het mij veel logischer dat de arts paracetamol maar dan een zwaardere pil voorschrijft en eventueel nog met codeïne.

Maar het is uiteraard aan de arts om te beslissen welke medicatie deze zal voorschrijven . Je kunt overigens wel om iets vragen , maar dan nog is het de keuze van de arts.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Plus. Ik snap de min niet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Plus, de min is onterecht. Al vermoed ik dat hij ibuprofen of voltaren zal aanraden ivm de ontsteking. Maar zeker geen paardenmiddel.