Als ik eenmalig 1 dag werk, wat gebeurt er dan met mijn ww uitkering?

Ik ontvang op dit moment een uitkering voor 40 uur in de week. Ik ben heeeel hard aan het solliciteren maar nu kan ik via via een projectje doen van 1 dag (dus 8 uur). Ik weet dat als je gaat werken voor bijvoorbeeld standaard 1 dag ik de week dat je gewoon minder uitkering krijgt. Maar hoe gaat dat als je maar 1 losse dag werkt?

Alvast dank.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Deze dag wordt dan van je ww ingehouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar wordt er dan 1 dag van mijn ww ingehouden of wordt het bedrag dat ik verdien op die dag van mijn maandelijkse bedrag af getrokken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk wel bel even je uitkerings instantie dan weet je het zeker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het bedrag dat je die dag verdient hebt wordt eraf getrokken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jah was ik ook van plan. Maar wilde het snel weten en ze zijn nu dicht. haha. Maar ik zal ze morgen even bellen.

Andere antwoorden (1)

Je hebt vast minder dan 1 jaar een ww-uitkering,
dan zou je urenaftrek moeten krijgen.
(zie bron)

normaal kan je hier http://www.uwv.nl/Werkloos/fasevragen/Tijdens_mijn_uitkering/rekenhulp_urenaftrek.aspx dingen uitrekenen, maar dat is bij 1 dag een beetje lastig.
Je zal er niet op achteruit gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn leeftijd.
Als 1985 zijn geboortejaar is... Maar het kan inderdaad dat het niet klopt,
dan komt ie via de bron ook wel uit op de informatie die ie wel nodig heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zit nog geen maand in de ww dus die 12 maanden kom ik idd nog lang niet aan. En dat hoop ik ook niet te halen zeg. pffff.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik krijg wel meer dan een jaar ww hoor. 16 maanden in totaal. Maar dat hoop ik niet dat ik dat op ga maken. Wordt het thuis zitten nu toch wel echt zat na een maand.
52 dagen per jaar is niks. Dat haalde ik makkelijk. Op mijn 13e haalde ik dat al. Iedere zaterdag en in de vakanties. Denk dat je dan toch al snel op een dag of 70 a 80 zit.