Als je zegt dat je een leven van iemand zou redden als het kon maar je bent geen orgaan donor, spreek je jezelf dan tegen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (6)

Nee, het hoeft niet op die manier te gebeuren...Je kunt ook iemand uit een water halen die ligt te verdrinken... Dat kan toch ook...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind van wel.. een leven redden, is een leven redden..
Zou niet mogen uitmaken op welke manier je dat leven red...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig.. vond dat minnetje zo jammer..
)-:
Nee, dan spreek je jezelf niet tegen.
Er zijn vele manieren om levens te redden, niet alleen het afstaan van organen.
(en om organen af te staan zou je toch eerst zelf een aardig eindje op weg moeten zijn om dood te gaan en die plannen heb ik zelf voorlopig eigenlijk nog niet)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In mijn ogen spreek je jezelf helemaal niet tegen dan.
Ik zie zelfs iemands leven redden niet alleen als dat je iemand van de dood redt.
Het kan ook zomaar zijn dat je iemands leven een andere wending geeft, waardoor het voor die persoon prettiger wordt.
Natuurlijk is het ook mooi om orgaandonor te zijn, maar dat staat denk ik los van je inzet voor andere mensen in het algemeen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
theoretisch spreek je dan inderdaad jezelf tegen..want je kan zo iemand redden,maar dat gaat je dan te ver...iedereen heeft zo z'n grens.ik denk dat iemand die dat zegt niet hypocriet bedoeld overigens,maar een orgaan afstaan niet als optie had meegerekend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je er bij vermeldt,maar niet in alle gevallen,spreek je jezelf niet tegen,anders vind ik het idd in tegenspraak met je uitspraak!