Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

vroeger zei mijn moeder altijd dat als je verkouden bent, avondlucht geen goede lucht is..is dat waarheid of een fabel?

Want in de avonden lijk je dan vaker te moeten hoesten..
Zins waarom is dat dan..?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Avondlucht is inderdaad minder gezond.
De verontreinigde deeltjes van de dag hangen dan meer in de lucht. Het is vaak vochtiger. De bomen en planten zetten minder co2 om in zuurstof dan overdag, dus het klopt wel dat avondlucht ongezonder is en een negatiever effect zou kunnen hebben op je verkoudheid als je daar gevoelig voor bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Van een verminderd zuurstofgehalte merk je niets, hoor. Je hebt extreem gevoelige apparatuur nodig om dat te kunnen meten. Het vochtgehalte daarentegen is wel een factor van belang. Maar daarbij hangt het er maar net vanaf of vocht voor jou goed is, of juist slecht.

Andere antwoorden (1)

Ik denk, dat het een fabel is. Je lichaamstemperatuur ligt s'avonds altijd wat hoger en ik mag aannemen dat jouw moeder, gezien je leeftijd, dat toch een jaar of 40 geleden gezegd heeft.De luchtverontreiniging was toe lang niet zo erg als nu.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding