Kan er al bij 14 dagen gebruik van 2x20 mg / per dag gebruik van Oxycontin of andere opioïden sprake zijn van ontwenningsverschijnselen?

Bij het staken van het gebruik van een dergelijke lage hoeveelheid van Oxycontin of een vergelijkbaar middel, kan er dan al sprake zijn van ontwenningsverschijnselen?

Ik begrijp uiteraard dat dit van persoon tot persoon zal verschillen en van meerdere factoren afhangt, maar is er een indicatie te geven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Oxycontin (oxycodon) kan jarenlang gebruikt worden bij pijn. Als u dit middel gedurende meerdere weken gebruikt, is er een kans dat uw lichaam er gewend aan raakt. U mag dan niet plotseling stoppen met oxycodon. Om ontwenningsverschijnselen te voorkomen, kunt u beter geleidelijk met oxycodon stoppen.

Neem contact op met uw arts als u last krijgt van een van de volgende ontwenningsverschijnselen: onrust, diarree, hartkloppingen, loopneus, niezen, kippenvel, koorts, zweten, rillen, gapen, verlies van eetlust, misselijkheid en maagkrampen.

Bij twijfel kunt u ook altijd contact opnemen met uw arts.