is het erg medicatie zonder water in te nemen?

druppel medicatie, waaropstaat met druppels oplossen in een beetje water, dan in een keer opdrinken. is het erg deze zonder water te nemen??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

Hangt af van de medicatie, je zal er wel niet dood van gaan, maar het staat er wel op voor een reden, dus gwn in het vervolg doen zoals op de handleiding staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

hangt idd van medicatie af. de meeste middelen zijn makkelijker weg te werken door ze op te lossen (sommige mensen hebben bijvoorbeeld moeite met pillen doorslikken).

druppels verdunnen zal niet voor niets zijn. Bij je arts advies vragen als je het vervelend vind om te verdunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je slokdarm is ongeveer 30 cm lang. Als je slikt maakt de slokdarm een beweging genaamd Peristaltiek.

Het is de knijpende beweging van een buisvormig orgaan, die ervoor zorgt dat het voedsel vooruitkomt in het maag-darmstelsel of urine in de ureter tussen nierbekken en blaas. Door de peristaltiek is het bijvoorbeeld mogelijk een glas water te drinken terwijl men ondersteboven hangt.

Als je dus de druppeltjes, zonder het klotsje water neemt, zijn ze waarschijnlijk langer onderweg naar je maag. Je slikt immers niks anders mee. Dan heb je ook nog kans, dat het spul oplost in je slokdarm als het er zo lang over doet, ik denk niet dat dat de bedoeling is, en dat zal waarschijnlijk ook de reden zijn, waarom er op de verpakking staat dat je het met een beetje water moet nemen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Peristaltiek

http://nl.wikipedia.org/wiki/Slokdarm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Erg is dat niet,maar dan loop je wel gevaar dat een gedeelte van het product nog in je glas overblijft en dat het product slechter zal doorsmaken.
fremar
13 jaar geleden
Ja, dat lijkt me wel (voor druppels). Want het water is eigenlijk een transport middel, waarmee het medicijn langs de tong de maag in kan komen.

Als je de druppels direct op je tong plaatst, dan heb je kans dat deze zich direct in de tong gaan nestelen, zonder dat het in de maag terecht komt.