bloedneus als ik heel voorzichtig krab, hoe kan dat?

Hallo, in de nacht vorige week schopte ik mijn been per ongeluk tegen me neus en ik kreeg een bloedneus, geen probleem wat dat komt wel vaker voor, maar nu heb ik 4 dagen geleden spontaan een bloedneus gehad en nu als ik er al heel voorzichtig in me neus krab omdat er telkens een wuif zit die me heel irriteerd krijg ik telkens een bloedneus, elke dag heb ik er wel 2, ook als ik heel voorzichtig in me neus zit.. Hoe kan dat dat ik nu opeens een bloedneus krijg als ik er voorzichtig aan zit? ben 13 jaar en heb dit nog nooit eerder gehad

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De irritatie in je neus komt door het bloedstolsel wat ervoor zorgt dat die bloedneus stopt. Er is een bloedvaatje gesprongen toen je been tegen je neus aankwam, en dat moet de tijd krijgen om te genezen.
Het vervelende is dat je in je neus geen pleister kunt plakken.
Misschien helpt dit: maak een bakje lauw water en doe er een afgestreken theelepel zout in. Roer dit goed zodat het zout is opgelost. Als dat bloedstolsel in je neus gaat irriteren, neem dan een washandje, doop dat in het lauwe zoute water, en snuif dit heeeeeeel voorzichtig op vanaf het natte washandje. Koud water kan ook, maar lauw water is prettiger. Dit helpt om het stolsel op te lossen, maar hopelijk dat plekje op het bloedvat niet weer open te maken zodat het kans krijgt te genezen.
.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Omdat het adertje eerst goed dicht moet zitten. Anders krab je het weer open.