Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik hoofdpijn voorkomen na het douchen?

Elke keer als ik heb gedoucht krijg ik hele erge hoofdpijn. Hoe kan dit en hoe kan ik dat vermijden?

Pillen werken niet..

Toegevoegd na 22 minuten:
Hoofdpijn zit in voorhoofd..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (8)

Hoe vreemd het ook klinkt maar je lichaam heeft water nodig. Douchen onttrekt vocht uit je lichaam. Dus voor het douchen een flink glas water en ik denk dat je geen last meer zult hebben. Te weinig vocht geeft hoofdpijn. Oh ja en niet te lang douchen ;-))
Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien dat je na het douchen het slijm in je voorhoofdholtes los maakt waardoor je een enorme bonkende hoofdpijn krijgt. Dus waar zit de hoofdpijn? Tussen je ogen boven je ogen of in je hoofd. Misschien belast je je nek spieren teveel wanneer je je haar wast. Dit is eenvoudig te constateren. Als je hoofdpijn hebt en die twee knobbels op je achterhoofd doen zeer wanneer je er ligt op drukt kan dit wel eens een oorzaak zijn. als je er lang last van hebt of houdt even langs de huisarts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg dat je jezelf goed afdroogt, anders vat je kou
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Miss heb je te lang haar. Door het douchen word het zwaarder en hebben je nek spieren Miss wel teveel druk op hun.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt mij dat de hoofdpijn door de warmte komt. Dus minder heet douchen en de badkamer deur open laten. Dat kan helpen.
En na het douchen een glas water drinken... Helpt ook vaak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een tijdje geleden had ik hetzelfde probleem.
Vervolgens vroeg ik aan anderen om advies en iemand zei dat ik mijn haar beter moest afdrogen.
Na het volgen van zijn advies heb ik dat probleem niet meer met dat hoofdpijn na het douchen.
Bij mij werkte het. Sindsdien let ik erop dat ik mijn haar goed afdroog.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door de warmte gaan je bloedvaten openstaan, wanneer je klaar bent met douchen, slaan ze dicht doordat het kouder is.

Afkoelen voor stoppen met douchen, dus ietsje kouder op het eind, met name je voeten, aangezien die het meest gevoelig zijn voor temperatuur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hoofd "naspoelen "met koud water, heel heet kan soms lekker zijn, maar daar gaan je bloedvaten van dicht waardoor hoofdpijn kan ontstaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding