Hoe weet je wanneer je verslaafd bent aan roken ?

Ik rook denk ik 2 maanden Maar hoe weet ik of ik verslaafd Ben of Niet ??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het kan, probeer nu nog te stoppen.
A. U. B. Het verknald je leven, al merk je dat nu nog niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar sta ik helemaal achter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doen, het gaat je leven beheersen en dat wil je helemaal niet denk ik.
Ritsuka
12 jaar geleden
Nu is het nog makkelijker om te stoppen

Antwoorden (4)

Probeer een week te stoppen, lukt het niet? Verslaafd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer maar eens 1 dag niet te roken.
Zelf word ik heel chagrijnig, en ik krijg heel erg koppijn.
Dit zijn de symptomen:

je krijgt zin om te roken.
je wordt snel boos.
je bent niet zo scherp als normaal.
je bent onrustig.
jevoelt je niet goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op het moment dat je jezelf toestaat dat de nicotine je bloedbaan beheerst en het een deel van je wezen wordt, dan ben je al verslaafd. Soms word je zelfs high van de eerste inhalering, maar vergis je niet: het is niet goed.
Ik ben begonnen toen ik 19 was, ik danste, tijdens de pauzes rookten mijn mededansers en ik deed eigenlijk ook maar mee; uit balorigheid. In mijn hele leven heb ik ergens niet zoveel spijt van gehad als wat ik toen heb gedaan. Het heeft ook heel erg lang geduurd voordat ik er af was. Nu ben ik er bijna 4 jaar van af. Ben ongelooflijk blij, maar als er rokers om me heen zitten dan wil ik nog steeds meeroken.
Dus begin er niet aan: je bent sneller verslaafd dan je denkt. Ennuh...... niet geheel onbelangrijk..... denk aan je gezondheid. Je longen, je uithoudingsvermogen, het gepiep als je ademhaalt, de smaak in je mond (wat anderen ruiken), etc. etc.
STOP ERMEE NU HET NOG KAN!!! Wat anderen er ook van zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet wat je bedoelt. Ik heb dat ook meegemaakt. Ik wens je veel sterkte toe. Ik ben er met acupunctuur vanaf gekomen. GELUKKIG!!!
Helaas, de val is al achter je dichtgeklapt en je bent dus verslaafd.
De nicotine monstertjes gaan bij het uitblijven van een rokertje steeds harder roepen en schoppen om een sigaret. En dat is de verslaving.

Tip. Lees het boek van Allan Carr, misschien kan die je nog uit de val trekken. Hij legt het heel goed uit hoe de val in elkaar steekt. Doe er je voordeel mee. Ik ben er ook ooit mee gestopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is nooit te laat om te stoppen, maar je moet wel echt willen. En hoe korter je rookt, hoe sneller het gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo is het maar net!!
+ voor jou marga