Hoe weet je wanneer je verslaafd bent aan roken ?

Ik rook denk ik 2 maanden Maar hoe weet ik of ik verslaafd Ben of Niet ??

Weet jij het antwoord?

/2500

Probeer een week te stoppen, lukt het niet? Verslaafd

Probeer maar eens 1 dag niet te roken. Zelf word ik heel chagrijnig, en ik krijg heel erg koppijn. Dit zijn de symptomen: je krijgt zin om te roken. je wordt snel boos. je bent niet zo scherp als normaal. je bent onrustig. jevoelt je niet goed.

Op het moment dat je jezelf toestaat dat de nicotine je bloedbaan beheerst en het een deel van je wezen wordt, dan ben je al verslaafd. Soms word je zelfs high van de eerste inhalering, maar vergis je niet: het is niet goed. Ik ben begonnen toen ik 19 was, ik danste, tijdens de pauzes rookten mijn mededansers en ik deed eigenlijk ook maar mee; uit balorigheid. In mijn hele leven heb ik ergens niet zoveel spijt van gehad als wat ik toen heb gedaan. Het heeft ook heel erg lang geduurd voordat ik er af was. Nu ben ik er bijna 4 jaar van af. Ben ongelooflijk blij, maar als er rokers om me heen zitten dan wil ik nog steeds meeroken. Dus begin er niet aan: je bent sneller verslaafd dan je denkt. Ennuh...... niet geheel onbelangrijk..... denk aan je gezondheid. Je longen, je uithoudingsvermogen, het gepiep als je ademhaalt, de smaak in je mond (wat anderen ruiken), etc. etc. STOP ERMEE NU HET NOG KAN!!! Wat anderen er ook van zeggen.

Helaas, de val is al achter je dichtgeklapt en je bent dus verslaafd. De nicotine monstertjes gaan bij het uitblijven van een rokertje steeds harder roepen en schoppen om een sigaret. En dat is de verslaving. Tip. Lees het boek van Allan Carr, misschien kan die je nog uit de val trekken. Hij legt het heel goed uit hoe de val in elkaar steekt. Doe er je voordeel mee. Ik ben er ook ooit mee gestopt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100