man maakt klik en snurk geluiden tijdens de slaap en ik kan niet slapen,oordopjes erg vervelend voor mij ivm.tinnitus, hoe kunnen we dit oplossen?

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik kan niet in slaap komen door rare klikgeluiden die mijn man maakt tijdens de slaap,en ook vaak plotseling een harde snurk of een tijdje langer.ik zeg dan ga op je zij liggen en dan is het even over maar dus niet voor lang.
Ik heb erg last van tinnitus(fluittonen in gehoor)en dat word versterkt als ik met oordopjes ga slapen,daar word ik dan ook gek van.
we hebben een tijdje apart geslapen maar ja,dat is ook niet zo leuk als je getrouwd bent.

Toegevoegd na 46 minuten:
Mijn man is ooit behandeld in het verleden voor het snurken,er is toen meer ruimte gemaakt in de neus,maar heeft dus niet geholpen.
pleisters die de neusvleugels wat opener maken al geprobeerd.
slaapapneu onderzoek ook in het verleden gehad.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.6K

Het beste antwoord

Jee, dat lijkt me lastig. Je man zou misschien kunnen laten onderzoeken of er iets aan zijn snurken te doen is. Soms kan er een probleem zijn met luchtwegen of iets dergelijks.

Zelf vind ik het wel fijn om in slaap te vallen met heel zachtjes ontspannen muziek of geluid (white noise). Ik kan ook niet tegen oordopjes, dus gebruik dan de sleepphones. Die houden niet perse geluid van buiten tegen, maar ik kan door de ontspannen muziek wel lekker slapen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Laat je man even bij een kno arts langsgaan soms kunnen ze de binnen kant van de neus aanbranden waardoor deze steviger wordt hierdoor vallen de neusvlapjes niet meer dicht en krijgt hij meer zuurstof
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plotseling een harde snurk kan betekenen dat je man naar adem snakt. Dit kan wijzen op slaapapneu. Dit is niet alleen storend voor jou, maar ook ongezond voor hem.

Een apneu is een medische term voor een ademstilstand tijdens de slaap gedurende tenminste 10 seconden. Indien er meer dan 10 tot 15 apneus optreden per uur, spreekt men van een slaapapneusyndroom. Hierdoor daalt het zuurstofgehalte in de weefsels.

Wanneer er een vermoeden bestaat van het slaapapneusyndroom kan er een onderzoek in een slaapcentrum gedaan worden. Praat er eens over met je huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt van die pleisterstjes die je neusvleugels naar buiten trekken. Misschien dat dat helpt, het houdt z'n neus open.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maak aan zijn slaapshirt een tennisbal vast d.m.v klittenband, zodat hij niet meer op zijn rug draait
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit helpt in vele gevallen. Er zijn echter ook mensen die snurken als ze op hun zij liggen of zelfs hun buik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt, maar patje geeft aan dat het over is als hij op zijn zij ligt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou de klikgeluiden maakt hij nog wel op zijn zij,het snurken is dan wel weg maar dat klikken is hoogst irritant.
Enige troost is misschien dat er veel vrouwen zijn met een snurkende man.
De mijne doet het ook regelmatig. Ik duw hem dan om, op zijn zij, dan is het vrijwel over. Jij schrijft dat je dat ook doet, "maar dus niet voor lang". Bedoel je dat hij weer terug draait op zijn rug? Dan kun je proberen om een tennisbal op de rug van zijn pyjamajas te bevestigen. Dan rolt hij niet snel weer terug op zijn rug want dat ligt heel beroerd.
Als hij wel blijft liggen en toch weer vrolijk doorgaat met snurken, dan is er niet veel aan te doen.

Ik raad je dan aan om vroeger naar bed te gaan dan hij. Dan kun je rustig in slaap vallen zonder zijn hinderlijke gesnurk. En dan maar hopen dat je daarna doorslaapt.

Anders is de enige optie om toch apart te slapen, al is het voor een deel van de week. Dit doet mijn zus ook!

In wens je veel sterkte en een goede nachtrust toe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja hij draait gauw weer terug. een bal in zijn shirt heb ik ook aan gedacht maar hij draagt vaak veel verschillende ouwe tshirts en dan moet ik dat steeds verplaatsen of overal ballen in doen!
vroeger naar bed gaan doe ik al,ik word steeds wakker van hem en ik slaap zelf al slecht doordat ik elke 2 uur wakker word.