Werken pijnstillers ook tegen jeuk bv jeuk als gevolg van een genezende schaafwond?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Jeuk en een genezende schaafwond is een "mechanische/fysieke" pijn. Pijnstillers werken met name in de zenuwbanen van het lichaam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee jeuk is een ander soort sensatie dan pijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee maar je kunt er wel wat opsmeren.

Calendulan emulsie, verlicht de jeuk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee,een pijnstiller werkt tegen pijn,de naam zegt het al.
Ik weet wel dat er medicatie(pilletjes) bestaat tegen erge jeuk,heeft mijn moeder wel eens voorgeschreven gekregen toen ze uitslag had door allergie.
Genezende schaafwonden jeuken altijd hè?
Wat wel kan helpen is Zinkzalf,wij hebben altijd een tubetje in huis.
Helpt bij huidirritatie en wondjes,legt een beschermlaagje op de plek en de jeuk kan dan wel minder worden.
Misschien heb je daar iets aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee je kan er dan beter een koelzalf opsmeren of een nat washandje erop leggen.