in januari niet meer naar de dokter?

in januari zitten we allemaal weer met de eigen bijdrage.nu zijn er veel mensen(waaronder ikzelf) die niet zomaar even het geld van medicijnen etc voor kunnen schieten.ik heb al zoiets voor mezelf,dan ga ik niet,alleen als het echt noodzakelijk is.hoe denkt de rest hier over?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Informeer eens naar een collectieve verzekering - er zijn mogelijkheden om je zó te verzekeren, dat je geen eigen bijdrage hebt. Ga ook even na bij je gemeente, hoe het zit met een evt. extra toelage bijstand.
Verder: hou de huis-aan-huis-blaadjes in de gaten : er zullen beslist mogelijkheden in gepubliceerd worden, naar mate 2010 dichterbij komt.
Ook heb je nog 3 maanden, om een 'buffertje' te sparen, zodat je iets achter de hand hebt.
Je bent beslist niet de enige, die hiermee zit - niet naar de dokter gaan vind ik geen goede optie, omdat sommige dingen alleen maar erger worden als er in het beginstadium niets aan gedaan wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Dat was nou net de bedoeling van deze regel...

Precies jouw reaktie, laat dat zien...

Dat drukt de kosten zeer... Dus ze hebben het weer voor elkaar...

Het allerbeste systeem van de wereld is dit, nou dan ben ik wel benieuwd hoe dat in andere landen zit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een goed antwoord +1
ik heb geen enkele keus, ik kan en mag niet zonder m'n medicatie.
vreselijk oneerlijk, maar ja, ik hoest het toch maar weer op.
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben je chronisch ziek en heb je daar medicatie voor nodig dan krijg je weer een deel van je eigen bijdrage terug.
Waarom zouden ze het simpel houden als het ook omslachtig kan.
Wel is er een soort willekeur bij deze regel, ik kan niet helemaal volgen waarom het ene medicijn wel en het andere weer niet mee telt.
Rieneke1
14 jaar geleden
mijn medicijnen tellen helaas niet mee voor gedeeltelijke teruggave eigen bijdrage.
het is maar een klein gedeelte van de mensen die onder die regeling vallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Etab, Ik voel me (nog) geen halfvergane zombie :)
Ik slik medicijnen ivm een slecht werkende schildklier, hiervoor krijg ik die vergoeding.
Maar bij mijn ouders is er zelfs verschil in de sterkte van de medicijnen, slikken hetzelfde middel maar mijn vader minder mgr dus hij krijgt de vergoeding niet. Zeer vreemd allemaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja er zijn ook bepaalde ziektes die niet op de lijst staan, waardoor je ondanks dat je ook dan aan allerlei medicijnen vastzit je ook die tegemoetkoming (want dat is het) niet krijgt. Als je dan ook nog eens (bijvoorbeeld door je ziekte) met een minimuminkomen zit (ziektewetuitkering, wwb zoiets) dan heb je helemaal pech, want dan is het budget wel heel beperkt.
Niet naar de dokter is ook geen optie,ken een hoop mensen die de eigen bijdrage de eerste weken van januarie al weer kwijt zijn,altijd diegene die het geld het slechts missen kunnen,
wat dat betreft hadden ze beter de eigen bijdrage pas in mei,na het beuren van het vacantiegeld,kunnen laten ingaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, ik weet ook van te voren dat ik mijn eigen risico kwijt zal zijn. Ik leg dat geld dan ook opzij daarvoor, en als dat in januari al aan de beurt is dan is dat jammer.
Met 13 euro in de maand heb je het probleem opgelost.
14 jaar geleden
In verband met de (vele) medicijnen die ik gebruik,ben ik ook elke Januari die 155 euro kwijt,waarvan ik dan aanhet eind vanhet jaar weer een gedeelte terug krijg. Niet meer naar de dokter maakt niets uit,aangezien ik niet met de medicatie mag en kan stoppen!
Persoonlijk vind ik die 155 euro niet zo'n groot probleem,gezien wat je de maatschappij kost per jaar. Daar komen de zorgverzekeringsbijdrage en die !55 euro in mijn geval lang niet in de buurt.
Aan de andere kant,je moet het natuurlijk wel kunnen betalen,anders wordt het oroblematisch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, als het echt noodzakelijk is, dan ga je, maar dat lijkt me logisch, ik ga niet voor mijn lol. Ik ben één van de pechvogels die meestal in de eerste week van het nieuwe jaar al aan zijn 155 euro is qua ziektekosten en dus mijn eigen risico altijd moet betalen. Helaas is het niet mogelijk om met medicijnen te stoppen of specialistische zorg te verminderen, het is nou eenmaal nodig en ik baal er ook van, niet alleen om het geld maar ook dat ik niet helemaal gezond ben. Het is helaas niet anders, kan er wel boos om worden maar betalen moet ik toch! Voor de mensen die nooit naar de dokter hoeven of medicatie slikken is het dus op twee fronten fijn, geen betaling en een goede gezondheid!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door ondertussen al 5 operaties aan een hersentumor ben ik ook aan medicijnen gebonden,en de kosten, iets wat ik zelf ook liever niet zou willen, maar ik heb weinig keuze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach onzin regeling.
Ik ben het in Januari al weer kwijt. En alleen een heeeeel klein select groepje krijgt teruggave vanwege chronische medicijn gebruik.

Ik slik een halve apotheek per week weg, maar niet 1 past volgens onze regering in het rijtje.
Wel mijn hele verdere leven zit ik er aan vast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik dacht dat huisartsenconsulten niet onder de eigen bijdrage vallen, maar ik weet natuurlijk niet of je het over een huisarts hebt.

Medicijnen vallen er helaas wel onder en net zoals kennelijk vele anderen hier ben ik er ook op aangewezen. Dat kost inderdaad een hoop geld en mijn ziekte staat niet op de lijst, dus is die tegemoetkoming voor mij ook niet mogelijk.

Ik vind dat deze regeling de verkeerde uitwerking heeft. We worden nu wel voor het blok gezet, maar wie vertelt mij dat er voorheen onnodige medische zorg werd verleend, is dit ooit onderzocht en / of bewezen?

De politici maken zich er wel heel gemakkelijk vanaf met dit soort regels.

Gelukkig is het wel zo (zoals anderen hier zeggen) dat je het een beetje vooraf zou kunnen sparen als je toch weet dat het eraan zit te komen, leuk is natuurlijk anders, maar het zal wel moeten in veel gevallen denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb medicijnen die € 7000 kosten voor 12 weken.
Tel daar de talloze ziekenhuisbezoeken,onderzoeken en opnames bij op en ik zit op honderdduizenden euries ziektenkosten per jaar.We betalen een hoge premie en dan de eigen bijdrage maar ik zou het natuurlijk nooit zelf kunnen bekostigen.
In dat licht is de eigen bijdrage peanuts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ga aub gewoon naar de dokter.
en al zeker als je denkt dat het nodig is.
en ja, de eigen bijdrage is nu eenmaal daar.
hopelijk helpt het allemaal je gezondheid zo hoog mogelijk te houden.