Stinken voeten erger met of zonder sokken?

Hallo,

Stinken voeten erger met of zonder sokken?
En hoe komt dat?

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Voeten stinken erger zonder sokken.
Ga niet met je blote voeten in dichte schoenen, maar draag altijd sokken. Wanneer je dit niet doet zorgt de warmte in de schoen ervoor dat de bacteriën zich nog harder gaan vermenigvuldigen. De bacteriën komen dan, in plaats van deels op je sok, allemaal in je schoen terecht waardoor deze nog harder gaan stinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Se ene heeft meer last als de andere van stinkende voeten.
Katoenen sokken is dan de beste oplossing.

Toegevoegd na 4 minuten:
Zweet op zicht stinkt niet.
Maar de ontwikkeling van de bacterien veroorzaken deze geur.
Daarom is het wijs om natuurlijk materiaal te dragen als katoen.
En eventueel echte lederen schoenen.
12 jaar geleden
Stinkvoeten worden veroorzaakt door schimmels en met name bacteriën. Die scheiden die lucht af.

Ze blijven in sokken zitten, ook als je ze op40 graden wast.

Als je zweetvoeten hebt, krijg je hier meer last van met warme sokken aan, dus wassen en blote voeten zorgt voor minder stank. Sokken wassen op 60 graden en schimmel kan je behandelen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Als je snel last hebt van stinkvoeten, kan je het beste wel sokken dragen in je schoenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste 1 of 2 keer per dag schone sokken aandoen.
Zonder sokken gaan de schoenen meer stinken en dat krijg je er lastig uit.
Ik heh rutranex voetpoeder gebruikt en daarna nooit meer last van zweet (stink) voeten gehad als ik maar dagelijks schone sokken aan doe, met (niet te dunne) sokken.
Dunne sokken worden bij mij nat (minder ventilatie??) en wat dikkere geven geen probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt eraan of je sokken stinken (omdat je ze al een week aan hebt bijvoorbeeld..) of dat je gewoon zweetvoeten hebt.
Door sokken waar veel kunststof in verwerkt is, krijg je wel ergere zweetvoeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De geur van zweetvoeten wordt veroorzaakt door drie zaken:
-een zekere mate van vochtproductie;
-een voedingsbodem voor bacteriën;
-een temperatuur van rond de 30 tot 40 graden.
Zijn deze drie factoren aanwezig dan kunnen bacteriën zich heel snel vermenigvuldigen. De bacteriën veroorzaken een afscheiding en sterven af. Dit proces is de oorzaak van een, voor de meeste mensen, penetrante en onaangename geur. De ophoping van afvalstoffen en vochtigheid draagt bij tot een verdere groei van de bacteriën. De voedingsbodem bestaat vooral uit oude losgelaten huidcellen.