Lijkt onmogelijk volgens onderstaand onderzoek:

In ons onderzoek hebben we onderzocht of we zelf aspirine
konden maken uit wilgenbast. Hiervoor hebben we de bast
van 3-jarige schietwilgtakken gebruikt, omdat hier de meeste
salicine in hoort te zitten. Om aspirine te maken zul je eerst
de salicine uit de wilgenbast om moeten zetten tot salicylzuur
en daarna salicylzuur in acetylsalicylzuur.
Als eerste hebben we de bast van de takken gebroken, later
hebben we dit met een rasp gedaan omdat je hiermee de bast
er beter –en alleen– vanaf haalt. Met de verkregen schors hebben we eerst een aantal experimenten uitgevoerd om de salicine om te zetten in salicylzuur. Dit experiment hebben we op
vele verschillende manieren uitgevoerd, maar we hebben er
helaas geen salicylzuur uit verkregen.
fremar