Ik heb heel erg vaak inkijk bij mijn shirts, bij alles, wat kan ik hier aan doen?

Ik heb veel inkijk, in al mijn shirts. Wat kan ik hier aan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.6K

Het beste antwoord

Kleinere shirts kopen die meer je maat zijn, of een ander model. Inkijk krijg je eigenlijk alleen maar als je relatief grote borsten hebt en een model beha dat ze niet goed 'insluit'.

Als je zeker weet dat je een goede beha draagt (laat dat desnoods een keer opmeten bij een speciaalzaak), is het tijd om naar je t-shirts te kijken. Als je een relatief grote cupmaat hebt, heb je inderdaad het risico dat je een model koopt dat eigenlijk te groot is voor je nek/armen en dergelijke om om je borsten te passen, en krijg je inkijk. Maar ook als je juist relatief kleine borsten hebt en het t-shirt WEL borstruimte heeft, krijg je inkijk. Ook als je sowieso een te grote maat kleding koopt, zal die wijken bij de openingen. Oversizede grote-maten-kleding heeft ook vaak sterk die neiging, vooral in goedkopere, niet in grote maten gespecialiseerde winkels (Zeeman, Ter Stal ofzo - zeer, zeer beroerde pasvormen. Vooral topjes zijn een drama.)

Ook de kwaliteit van de shirts kan een rol spelen ; vooral goedkope shirts willen nog wel eens wat oprekken aan de openingen, met als resultaat wederom : inkijk.

Kijk dus goed naar je foundation, en pas een keer in een goed gesorteerde kledingzaak een grote hoeveelheid shirts om te kijken welk model en welke maat goed aansluiten op je decollete en armsgaten, OOK als je op een bank of aan een tafel zit ; alleen staand passen is geen goede indicatie, zeker niet als je de neiging hebt je rug te rechten, terwijl je normaliter bijvoorbeeld met de schouders wat naar voren loopt. Een paskamer met een bankje is dus wel aan te bevelen.

Als je eenmaal weet welk model en welke maat je hebt, EN je hebt goede onderkleding, dan zul je van dit probleem weinig tot geen last hoeven hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een hemdje eronder dragen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'je kan bij volgende aankopen er eens goed op gaan letten. het zonodig door iemand laten checken. voor nu kan je een hemdje eronder dragen, zeker nu het kouder wordt zijn meerdere lagen kleren weer normaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Logisch redeneren.
Wanneer je inkijk hebt betekent dat dus dat de hals van je shirt te laag is.
De hals van je shirt zal je dus moeten verhogen.
Hoe kun je dat doen?
Inderdaad: een top onder je shirt doen (die hoger komt dan je shirt).
Of: shirtjes kopen met een hogere hals.
Of: sjaals dragen om de hals te bedekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet bukken!