Met hsp kan je heel goed leven, als je het niet als ziekte of tekortkoming ervaart. Deze personen hebben een bijzondere gave, waarmee je uitstekent van betekenis kan zijn voor je medemens alswel voor je zelf. Als je vaak de tranen hoog hebt zitten heb je er een reden voor. Koester de reden en ontvang het als een kadootje. Deze mensen reageren in niet inpulsief maar reageren vanuit het hart uit de eerste intuitie, dus jouw ware gevoel. Zorg ervoor dat je niet wordt leeg gehaald en bescherm je ertegen want soms moet die chakra dicht. Neem optijd afstand en draag rozenkwarts om te aarden. Zoek de mensen om je heen die je begrijpen, en als het je wat te veel wordt zijn er mensen (zieners] die je goed kunnen helpen bij het beter aarden omzo doende wat stevigheid te hebben) HSP is niet iets wat erg is, maar je hebt iets gekregen waar je veel goeds mee hunt doen, mits je de juiste balans hanteert. Leer blij te zijn met wat je hebt maar ga er zuinig mee om, niet omdat het broos is, maar verkleurd door de onjuiste mensen. Ik geef je nog een web site van iemand die hier in is gespecialiseerd. Veel geluk want je bent een kind van de mensen een mensen vriend http://www.innergiek.nl/ Addy
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Veelal kwetsbaar en labiel, maar heb een pantser geplaatst door ervaring. Dit pantser werkt echter lang niet altijd, maar de omgeving ziet niet meer (direct) dat ik HSP ben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben er nog maar kortgeleden achtergekomen door gesprekken met mijn bedrijfsarts, waar ik kwam met burn-out-achtige verschijnselen. Het "etiketje" geeft me wel verklaringen voor sommige gebeurtenissen in m'n leven, maar ik ben me nu aan het "inlezen". Tot nu toe ben ik er wel blij mee, omdat het me helpt mensen om me heen goed te begrijpen, en dat ik niet de enige ben die af en toe een "overload" van indrukken en geluiden heeft. Is niet echt een antwoord op je vraag, maar wilde het toch even vertellen......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het land der blinden is eenoog al snel koning...

Het is altijd ten opzichte van een ander... Als ik hier op GV kijk wat het nivo is van sensitivity, dan ben ik HSP, without doubt...
De meerderheid ontkent de astrale wereld, reïncarnatie, vorige levens, entiteiten, ga zo maar door... Zaken die in mijn ervaring leven...

Tja what to say about it?...

Ik sta zo in het leven, HSP of niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
HSP heeft meer te maken met hoe jij indrukken filtert, en hoeveel en hoe jij waarneemt, dan met spirituele zaken, Xinix - dat jij een spiritueel-levend mens bent, zal niemand ontkennen.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok... dan zoek ik dat nog op...
Het is jammer dat ik pas kort geleden erachter kwam dat ik lijd aan deze kwaal. Ik zie het niet als iets positiefs. Ik denk namelijk dat er niet veel mensen zijn met HSP die gelukkig in het leven staan. Ik neem aan dat je zelf hoog-gevoelig bent; sterkte met de strijd! Dit boek heeft me inzicht gegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb net even opgezocht wat het precies inhoudt en ik herken veel van mezelf erin. Ik heb ook een test gedaan op de site en daar kwam uit dat ik hoogstwaarschijnlijk hoog sensitief ben.

Ik merk dat ik me in sommige situaties afsluit voor anderen, emoties e.d. Vaak probeer ik het van me af te laten glijden of gooi ik alles eruit wanneer ik alleen ben. Af en toe zo'n huilbui is best lekker :)