Is tanden bleken met citroen goed of slecht?

Ik heb gehoord dat je je tanden witter kan maken met citroensap. Tot hoeverre is dit veilig? Ik heb dus ook gehoord dat het iets doet met je glazuur wat niet goed zou zijn. Wat zijn de gevolgen ervan? Kan het kwaad om het een keertje te proberen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.5K

Antwoorden (4)

Van alle zuur (dus ook van citroensap) wordt je glazuur heel zacht en kwetsbaar

Daarom mag je eigenlijk je tanden niet poetsen als je bij het ontbijt een glas sinasappelsap hebt gedronken, dan moet je een half uur wachten.

Iedereen (nou ja iedereen) zuigt wel eens op een partje citroen en daar krijg je niks van maar niet direct erna poetsen of iets hards kauwen
amigo
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal waar! + Gebruik nooit citroenen!
Lees hier en daar dat citroensap het tandglazuur aantast...dus beter niet doen.
fremar
12 jaar geleden
Het is én slecht en het werkt niet (of nauwelijks)
Als je zo wanhopig bent je tanden te bleken raad ik je aan er een beetje geld voor uit te geven. Wat echt goed helpt helpt (echt, echt echt) zijn Crest Whitestrips. Deze dingen zijn geweldig.

Ze worden alleen in Amerika verkocht, maar op marktplaats kun je zo wel kopen.

Als je hier 28 zakjes besteld http://link.marktplaats.nl/490071304 en en je doet ze elke dag een halfuur in dan loop je over 4 weken rond met een Hollywood Glimlach.
(2 weken is meestal ook wel lang genoeg, je hebt sowieso na 5 dagen al duidelijk resultaat)

Ik maak geen reclame, ik heb verder niets met die advertentie te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb jij ervaring met die strips?
Werken ze ook echt en zijn ze niet schadelijk voor het gebit?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zit er citroensap in?;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik ben ook benieuwd of je ervaring mee hebt en of er citroenzuur in zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ervaring mee. Al 3 jaar. Geen schade; alleen een beetje gevoelig (als je koud water drinkt op een ijsje) Maar als je het te intensief gebruikt ( een uur in plaats van een halfuur per dag, of 2 keer per dag) dan krijg je wel erg gevoelige tanden (trekt uiteindelijk wel weer weg en je hebt nog sneller een wit gebit)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, nee geen citroensap. Peroxide. Zelfde werkzame stof als je bij de tandarts krijgt. Alleen is dit een lagere concentratie. Daarom duurt dit een paar weken en bij de tandarts gebeurt het veel sneller. Maar dit is echt niet zo'n geldklopperij product. Het is enorm effectief.
je tanden bleken met citroen sap is erg slecht voor je tanden ,als je mooie witte tanden wilt hebben dan moet je naar je tandarts gaan hij is de specialist op dit gebied en hij kan je verder helpen en niet zelf gaan knoeien, citroensap tast je het tand glazuur aan.