Hoelang duurt het voor een zwelling op je knie is weggetrokken?

Ik heb nu al 2,5 maand last van een kleine zwelling die nog wel pijnlijk is aan de binnenzijde van mijn knie, deze ben ik opgelopen bij het sporten via een schop tegen mijn been.

Het is ook nog steeds wat pijnlijk om mijn been te buigen en te strekken, ik kan verder wel alles doen rennen enz.

Ik heb inmiddels ook al een mri laten maken bij de orthopeed en hij vertelde mij dat ik een soort kneuzing van mijn knieband had, en dat dit vanzelf over gaat.

Maar hoelang duurt dit dan voordat de zwelling wegtrekt en de pijn minder wordt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Als het zoals de orthopeed zegt de binnenste knieband is, dan geneest die meestal vanzelf maar vaak gaat dat inderdaad traag. Een knieband heeft van nature weinig bloedvaatjes en geneest daardoor trager dan bijvoorbeeld een blessure in een spier, waarin veel bloed stroomt. Bij een beschadiging van een band kan littekenweefsel ontstaan en dat kan dan wat met het kapsel van je knie verkleven. Soms veroorzaakt dat een irritatie die maanden kan aanhouden. Ook kan het alsnog vanzelf over gaan.
Dat je er mee kunt rennen, betekent dat je gen grote schade hebt, dus maak je geen zorgen. Een fysiotherapeut kan je waarschijnlijk helpen door de band en het omliggende weefsel los te maken. Aanvankelijk geeft dat wat meer pijn, maar daarna zal de knie snel herstellen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als sportblessure zou het eigenlijk al hersteld moeten zijn. Het lijkt er op dat er toch een blijvende irritatie is ontstaan. Een fysiotherapeut kan dit in principe goed verhelpen.