Ik kan me ook vaak ergeren. Ik probeer daar ook vanaf te komen!
Wat ik af en toe doe is overal kijken naar de mooie dingen. Doe je uiterste best om overal het goede te zien. Natuurlijk zijn er veel dingen die vervelend zijn, maar er zijn ook vrienden, mensen die aardig voor elkaar zijn, noem maar op. Zoveel mooie dingen, als je maar je best doet ze te zien! Het kost moeite maar het helpt je enorm, en je kan er een goed gevoel van krijgen.
Besef ook dat, hoewel dingen vervelend zijn, het allemaal niet het einde van de wereld is! Als de buren lawaai maken, kan je denken: ja vervelend, maar ik kan daar wel tegen. Bedenk dat je het wel aankan. Er zal niet een been afvallen ofzo. Het is vervelend, maar daarna kan je gewoon weer verder gaan.
Verder dacht ik vroeger altijd dat mensen dingen deden om mij te pesten, ik weet niet of jij dat hebt?
Maar tegenwoordig snap ik dat mensen dingen kunnen doen om duizenden redenen, waarvan mij pesten er maar een is. De kans is heel groot dat ze een andere reden hebben.
Die meisjes die parfum op doen, hopen dat ze lekker ruiken, je leraar wil misschien grappig zijn, de buren staan er geen moment bij stil dat jij het lawaai hoort. Ga zo maar door. Je zou eens als oefening kunnen kijken of mensen misschien ook andere redenen zouden kunnen hebben om dit te doen. Misschien proberen ze gewoon leuk, aantrekkelijk, grappig of bijdehand te zijn.
Of ze denken gewoon niet na....
Heel veel succes ermee!!