kun je dyslectisch zijn in een andere taal?

ik heb altijd al moeite gehad met andere talen. met nederlands heb ik niet veel problemen. weten jullie misschien een site met een test ofzo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, Dyslexie is niet taalgebonden. Er zijn echter nog tig andere vormen van leerstoornissen, die niet onder Dyslexie vallen maar die wel het moeilijk leren van een taal als gevolg hebben.

Antwoorden (4)

Als je nog op school zit, dan heb je daar testen voor op school.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je daarmee dat het kan? Ik heb er nog nooit van gehoord...
Nee, als jij dyslectisch zou zijn dan had je daar ook bij de Nederlandse taal last van. De Engelse, Franse en Duitse b. d en p bijvoorbeeld zijn dezelfde letters als die in het Nederlands. Dus dat maakt geen verschil.
Amadea
12 jaar geleden
ik ben zelf dyslectisch en naar mijn idee lijkt dit zo omdat je met het nederlands bent opgegroeid. voor dyslecten is het dan nog moeilijker (in verhouding met menzen zonder) om een andere taal te leren/accepteren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, als je dyslectisch bent heb je problemen met letters, ze "verschuiven" dan zogenaamd waardoor een woord als: Bloem voor een dyslect bijvoorbeeld Belom wordt.

Aangezien elke taal letters gebruikt is dit niet erg logisch, want Nederlandse letters zijn hetzelfde als Duitse, Franse of Engelse letters.