Hoeveel kilometer moet je ongeveer per dag fietsen om af te kunnen vallen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
43.2K

Het beste antwoord

Als je ALLEEN door meer te gaan fietsen wilt afvallen zal het niet lukken.

Ik heb het ooit geprobeerd (met fitness maar het idee is hetzelfde), veel sporten maar verder niet echt bezuinigen op eten.

Ik viel geen gram af, nog erger ik werd zwaarder (omdat spieren zwaarder zijn dan vet), alles werd wel iets strakker maar echt slanker werd ik echt niet.

Van al dat sporten krijg je ook bere honger dus je gaat ongemerkt ook meer eten.

als je elke dag een minimaal een half uur flink beweegt (dus ca 10 km fietsen) EN je matigt calorieen, dan val je af, afhankelijk van je overgewicht EN de calorieen die je neemt, 0,3-1.0 kg per week
amigo
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt.

Andere antwoorden (4)

Kilometers doen er niet toe, je lichaam gaat na ca. een half uur vet verbranden.
Dus alles wat je meer fietst dan een half uur, daar val je van af!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
0.
Het gaat erom dat je meer calorieën verbruikt dan je eet: dan val je af. Zolang je meer eet dan verbruikt zul je niet (gegarandeerd) afvallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar hoe verbrand ik ooit meer dan 2000 kcal?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met lui op de bank zitten en een half uurtje matig intensief bewegen kom je al een aardig eind in die richting. De meeste mensen die last van overgewicht hebben nemen (veel) meer calorien in, en verbruiken minder.
In combinatie met een geadviseerd dieet, zeker 10 kilometer per dag. Met fietsen verbrand je niet heel veel, dus wil je er echt iets van merken, dan ben je met 10 kilometer per dag wel zoet. ligt er natuurlijk aan of je op de renfiets zit, of op een tandum.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt van je gewicht af, hoe snel je fietst én wat je eet.

Als je bijvoorbeeld 60 kg weegt en je fietst een uur 20 km per uur dan verbruik je 480 kcal.
Fiets je een uur 35 km per uur dan verbruik je 1020 kcal!

Als je er dan voor zorgt dat je dagelijkse caloriën inname lager is dan hetgeen je lichaam verbruikt, zal je afvallen.

Hier kan je uitrekenen hoeveel calorieën je kan verbranden per activiteit.

http://www.runinfo.nl/energieverbruik.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft u misschien voor mij een goed dieet?