Wat kan ik doen tegen nachtmerries?

Ik word al een tijdje snacht helemaal beswet wakker in een nat bed(zweet).
Tot vandaag heb ik er niet achter kunnen komen waardoor ik zweette, ik slaap in alleen een boxer met het raam open en heb het koud.
Maar vanochtend kon ik nog wel een klein stukje herinneren van wat ik heb gedroomd.
Ik liep door mijn huis, naar mijn kamer en toen ik daar kwam zag kk mezelf liggen op mn bed, ik leek op een soort zwarte alien met niet kloppende verhoudingen, het zag er echt heel erg eng uit.
Toen stonden er ineens meer van dat soort aliens om me heen die me probeerde vast te pakken.

De vraag is eerder gesteld maar daar vindbik niet echt een antwoord dat mij kan helpen

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh en mijn hoofd was open en er kwam allemaal bloed uit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slik je medicijnen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen vitaminepillen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn zus heeft al bijna 10 jaar last van nachtmerries. Ik ben er niet uit wat het nou precies veroorzaakt, maar volgens het internet is slapen een rust moment. Dromen is een manier om bepaalde dingen te verwerken. Of het waar is weet ik uiteraard niet. Je moet proberen te ontspannen en voor jezelf uit te vogelen waarom je over aliens droomt die je proberen te pakken en dat er bloed uit je hoofd komt. Sommige dromen hebben wel degelijk een betekenis, wat die is voor jou zou ik niet weten. Wat je eraan kan doen ook niet echt. Sorry.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook van dat soort rare nachtmerries!
Ik schreeuw dan ook soms in mijn slaap,mijn familie komt mij dan wel eens wakker schudden als ze me horen en dan ben ik helemaal buiten adem,bezweet en heb ik hartkloppingen.
Het is soms net of iets me beethoud,zo voelt dat,dan heb ik het gevoel dat ik stik,doodeng!
Ik heb ook al veel geprobeerd,maar ik heb dit al zolang ik me kan herinneren.

Het beste antwoord

Mischien zijn het toch de vitamines die je extra inneemt, die het kunnen veroorzaken?
Vit. b6 en 12 kunnen dromen stimuleren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toevallig zijn het vitamine b pillen :o
dankje ik zal ze een tijdje niet innemen om te kijken wat er gebeurt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga daar ook op letten.
Ik slik iedere dag vitamine b12 en ik heb ook veel last van nachtmerries.
Ik wist niet dat er vitamines waren die dat kunnen stimuleren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het door de arts is voorgeschreven wel overleggen,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje ik heb de pillen nu 2 dagen niet genomen en 2 dagen leuke dingen gedroomt, danke.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh en het waren vitamine b12 pillen, vitamine b6 zit er ook in

Andere antwoorden (4)

Probeer te ontspannen en vermijd stress.

Blijven de nachtmerries meerdere nachten aanhouden, ga dan naar je huisarts. Wellicht dat slaappillen wat helpen.

En eventueel een keertje praten met een psycholoog, want die nachtmerries komen érgens vandaan. Door het probleem te benoemen kun je er een oplossing voor vinden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slaappillen werken maar kort, en zeker niet tegen nachtmerries.
Hoe oud ben je als ik vragen mag?
Als je jong bent is het best normaal om vaak nachtmerries te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je droomt altijd over je zelf. De hoofdpersoon in jouw droom ligt in jouw huis en je bent het ook nog eens zelf.
Daaromheen stonden nog meer reproducties van jou als alien. Ook weer een veelvoud van jou zelf.
En dan ben je ook nog eens gewond, slachtoffer van iets, een misdaad tegen jou?
Mijn opinie is en dat misschien lastig om te horen, maar ik denk dat je erg veel, misschien teveel zelfmedelijden hebt. Je voelt jezelf slachtoffer, maar je mismaakt jezelf ook met al die vreemde verhoudingen. Je maakt jezelf tot een alien. Ik zou zeggen, ga iets doen. Geef jezelf een uitdaging, een leuke klus, doe iets voor een ander, hou op met navelstaren, ga erop uit, maak nieuwe vrienden en probeer ondanks alles van jezelf te houden. Want je bent het waard! Je bent net zoveel waard en hebt net zoveel rechten als ieder ander, die hier op deze wereld is geboren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hoofd is open en er komt bloed uit. Dat bloed kan betekenen dat je lijdt, dat het open is dat je je kwetsbaar voelt.
Dat je jezelf ziet liggen in verhoudingen die niet kloppen kan betekenen dat je denkt dat anderen je anders zien dan je bent; je bent een alien, een vreemde voor jezelf.
Dan proberen die vreemden, die waarschijnlijk de mensen zijn waar je het meeste mee te maken hebt, maar waarvan je de beweegredenen niet begrijpt, je ook nog eens te pakken.
Ik zou ook zwetend wakker worden in zo'n situatie; je voelt je niet begrepen en kennelijk worden er dingen van je gevraagd waar je niet aan denkt te kunnen voldoen.

Begrijp me goed, dit is maar een interpretatie en hoeft geenszins aan te sluiten op wat zich werkelijk afspeelt. Aan de andere kant kunnen dergelijke ideeën vaker voorkomen bij iemand die volwassen wordt.

Als je er iets in herkent lijkt het me dat je er eerst een tijdje over nadenkt (klopt het eigenlijk wel) en als je er van overtuigd bent zou ik toch liever maar even aankloppen bij je ouders en/of vertrouwenspersoon (misschien zit je in de verkeerde studierichting of maak je je onnodig zorgen).

Probeer in ieder geval uit te vissen wat er aan zou kunnen schorten en doe er iets mee (vooral niet laten versloffen).