wat is het verschil tussen kussen en zoenen ?

Dit werd aan mij gevraagd om hier te plaatsen, er was een discissie over gaande.

Toegevoegd na 35 seconden:
Discussie moet het zijn

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
28.4K

Het beste antwoord

Eigenlijk is er geen verschil....het is alleen net hoe je er mee omgaat :-)

Lees maar:

Een zoen of kus is het met de lippen aanraken van iets anders, gewoonlijk een ander persoon.

Een zoen is vaak een uitdrukking van liefde of seksuele aantrekking; het betreft in dat geval twee personen die elkaar wederzijds op de lippen kussen, of een persoon die de ander op verschillende onderdelen van zijn of haar lichaam kust. Dit soort kus kan de liefdes- of lustgevoelens sterk verhogen.
Wanneer een kus geen uitdrukking geeft aan liefde is het grotendeels een symbolisch gebaar dat uitsluitend voor de waarde wordt uitgewisseld en niet voor het gevoel dat de kus teweeg kan brengen.
Kussen kan ook een groet zijn tussen twee personen die elkaar goed kennen, vaak tussen familieleden. Dit behelst vaak het kussen op elkaars wangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Als je Frans gaat kussen, zal het op zoenen uitdraaien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kussen is wat je met iedereen doet (3 kussen op de wang) je kent het wel. Zoenen is intiemer en doe je met iemand waar je dus intiemer mee bent. (hoeft niet perse met de tong.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een kus is zo los op wang of hand,en zoenen zijn varianten met je tong .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kussen leg je je hoofd op met slapen, en zoenen doe je met iemand waar je bepaalde warme gevoelens voor hebt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je niet dronken bent geef je een zoen niet aan je buurman. Ook niet op zijn verjaardag. Bij zoenen wordt het klef; daar komt het uitwisselen van speeksel aan te pas, via tong en/of vochtige lippen.

Toegevoegd na 13 minuten:
Niet per se uitwisselen van speeksel trouwens, het kan ook slechts het afleveren van speeksel zijn. Als een tante je een zoen geeft dan hou je er een natte plek aan over. Als ze je een kus geeft, dan hoef je die niet met een mauw weg te vegen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is alleen verschil tussen die twee woorden met behulp van denken, zonder denken is er totaal geen verschil...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet? Tot een voetbalhooligan je de keuze geeft: een kusje of gelijk maar zoenen? Dan weet je het ineens....zonder enig nadenken...
Als ervaringsdeskundige vindt ik dat er geen verschil is,alleen in de benaming!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kus is kuis, onschuldig, en zonder lading op wang, zoals kinderen dat doen.
Een zoen is intiemer, vochtiger, warmer en met gebruik van mondholte en tong. Dit doe je vol overgave en meestal met iemand tot wie jij je seksueel aangetrokken voelt.