Vanaf welke leeftijd kan een meisje zwanger geraken?

Vanaf welke leeftijd kan een meisje zwanger geraken? Is daar een leeftijd op te plakken en welke factoren spelen er een rol?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
15.4K

Het beste antwoord

Vanaf dat ze haar maandstonden krijgt. Dit hangt af van vrouw tot vrouw. Dat kan bij de ene van haar 10 jaar en bij een andere vanaf 16 jaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Belangrijk om te weten is dat een meisje al vóór de eerste bloeding vruchtbaar is. Ongeveer 2 weken voor de eerste bloeding vind de eerste eisprong plaats.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
goede aanvulling

Andere antwoorden (3)

De leeftijd is bij iedereen verschillend. Vanaf het moment dat een meisje ongesteld wordt heeft ze vruchtbare periodes waarin ze zwanger kan worden. Over het algemeen is het begin van de tiener jaren. Maar het kan zijn dat de een al vanaf haar 9de en de ander pas vanaf haar 14de dut gaat meemaken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het jongste meisje ooit is op 4-jarige leeftijd zwanger geraakt. Zij had dan wel een hormonale stoornis, maar het geeft maar aan dat sommige meisjes al heel vroeg zwanger kunnen raken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jammer van de ongemotiveerde min, compensatie plus van mij
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom die minduim? Het antwoord klopt wel, hoe onwaarschijnlijk het ook klinkt. Of is die minduim bedoeld voor degene die die arme kleuter zwanger gemaakt heeft? @Wavaria: vermeld je bron er even bij, ik vond 'm ook op internet...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad even de bron erbij gezet, bedankt voor de tip!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een afwijking / uitzondering lijkt me geen antwoord op op welke leeftijd een meisje doorgaans zwanger kan raken - al ken ik dit verhaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het woord 'doorgaans' staat niet in de vraag, noch in de uitleg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, maar dat blijkt uit de vraag. Anders zou die luiden : "hoe jong was het jongste meisje ooit dat zwanger is geworden' ofzo. As je vraagt hoe jong een meisje zwanger kan worden, bedoel je een gewoon, normaal, doorsnee meisje, een gemiddelde dus, meisjes in het algemeen. Niet één specifiek meisje. Dit antwoord is dus net zo onzinnig als wanneer ik zeg 26, want mijn buurmeisje is pas - na kunst en vliegwerk - op haar 26e voor het eerst ongesteld geworden. Want het antwoord op de vraag is en blijft gewoon dat meisjes van 5 vrijwel NOOIT zwager kunnen worden (en als ze het, door ernstige hormonale afwijkingen wel zwanger zouden KUNNEN worden, worden ze het in de praktijk niet. Dit is een voorbeeld van twee uitzonderlijke gevallen die bij elkaar komen (jong vruchtbaar EN jong verkracht/misbruikt ) dat - gelukkig maar - beslist niet representatief is voor meisjes in het algemeen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als iemand vraagt - ik noem maar wat - op welke leeftijd kinderen beginnen te lezen, geeft je ook een gemiddelde, en niet een uitzondering die op zijn derde al Shakespeare las.
Als iemand vraagt hoe oud kinderen ongeveer zindelijk worden, geef je ook geen extreme voorbeelden. Algemene vraag, algemeen antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat een onzin Marleen! Vraag is vanaf welke leeftijd het mogelijk is om zwanger te ragen. Als er gevraagd werd om een gemiddelde, had dat er wel gestaan. Ik geef aan dat het MOGELIJK is dat je op je 4e of 5e zwanger wordt en dus is het een (goed) antwoord op de vraag. Dat het hier om een stoornis gaat is niet van belang voor de relevantie van het antwoord. Meisjes kunnen op hun 5e zwanger raken, al is het niet gebruikelijk. Dat verhaal van je buurmeisje raakt ook kan noch wal en heeft niets met de vraagstelling, noch het antwoord te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, evenals dit verhaal ; raakt kant noch wal en heeft niks met de leeftijd waarop een meisje NORMAAL GESPROKEN zwanger kan worden / vruchtbaar is te maken. Het is gewoon een uitzondering. Prachtig verhaal, maar geen antwoord op de vraag. Affijn, de minnen spreken voor zich.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is ook helemaal niet de vraag wat "normaal gesproken" gebeurt. Als dat zo was, had de vraagsteller dit er wel bij vermeldt, non? Overigens staan we per saldo gelijk met minnen en plussen, dus slaat ook weer nergens op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee hoor, ik heb nog helemaal geen minnen of plussen. Maar dat maakt niet uit ; waar het om gaat is of vragensteler een correct antwoord krijgt. En niet gaat denken dat meisjes als regel, normaal gesproken, buiten extreem bijzondere omstandigheden, op hun vijfde al zwanger kunnen worden. Dat is namelijk beslist niet de natuur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Blijkbaar weet je niet wat per saldo betekent. Ik geef ook niet aan dat het normaal is, maar dat het kan en dus mogelijk is. Maar als je overtuigd bent van je eigen gelijk vind ik dat prima.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja, dat is in dit geval ook niet echt een uitdaging moet ik zeggen.
De allereerste keer dat een meisje zwanger kan worden is zo'n twee a drie weken voordat ze voor de eerste keer ongesteld wordt. Immers, de baarmoeder bereid zich elke maand voor op de zwangerschap en de eisprong vindt plaats.

Hier is geen definitieve leeftijd aan te plakken. Dit kan zelfs binnen één gezin verschillen. Zo kan de ene zus al op 10 jarige leeftijd ongesteld worden, terwijl dit bij de andere zus pas op 15 of 16 jarige leeftijd gebeurd.