Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is de warmte (of straling?) van een laptop schadelijk voor je eierstokken (of voor iets anders)?

Ik heb het eens ergens zien staan. er stond dat je er zelfs onvruchtbaar van kon worden. is het dus een goed idee om een laptop op schoot te hebben?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
889

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Blijkbaar wel... Al geloof ik het zelf niet echt.. Er zijn altijd zoveel grote verhalen, die iedereen leest en schockt, om vervolgens een half jaartje later in de krant te lezen (ergens een klein artikeltje in een hoekje, natuurlijk niet op de voorpagina als het grote verhaal) dat het toch niet echt waar was...

Toegevoegd na 48 seconden:
Overigens staat in de meeste artikels dat het alleen voor mannen geldt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Maar mannen hebben geen eierstokken...
Klinkklare onzin voor vrouwen in ieder geval. Als mannen met een laptop op schoot zitten is hun klokkenspel meestal wat samengeperst, wat ervoor zorgt dat warmte niet weg kan. De balzak hoort altijd wat kouder (enkele graden) dan de rest van het mannelijke lichaam te zijn om het sperma beter te bewaren. Warmere omgevingen betekent dus ook minder goed sperma, maar het effect van een laptop is te verwaarlozen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als dat zo zou zijn, dan trek de stekker van alle apparaten in jouw huis er maar uit. Alles waar electriciteit in komt, vormt een magnetisch veld dus ook jouw electrische wekker, de TV, alle netsnoeren, jouw mobiel als je belt en als die aan de lader ligt. De verschillende onderzoeken blijven zich tegenspreken. Volgens mij is zowel de warmte als de straling niet schadelijk. Bedoel je ook de warmte als je de laptop op schoot legt. Een kind op schoot geeft ook warmte.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding