Wat zijn de risico's en ervaringen van/met een scolliose operatie?

Ik heb een scoliose bocht van 67 graden en moet en operatie.Ik heb ook de ziekte Syringomyelie(goed aardige tumoren) en dat is een nadeel voor de operatie,als het dan fout gaat ben ik voor mijn hele leven verlamt!

Wie is onder de 14 en heeft een scoliose operatie gehad en wil die graag met mij delen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik moet je helaas teleurstellen, maar ik heb dit zelf niet meegemaakt. Maar ik vind het heel jammer dat je meteen over de risico's begint, dat je verlamd kan raken. Dit is dan wel geen antwoord maar ik wil je even laten weten dat de kans nihil is dat je verlamd raakt. Ik hoop je een beetje gerust te stellen. Heel veel succes, en liefs!

Het beste antwoord

Voorop gesteld: ik heb geen scoliose, maar ik weet wel dat er voor vrijwel elke ziekte een vereniging of belangenorganisatie bestaat, zo ook voor scoliose.
De Vereniging van Scoliose-patiënten heeft een lotgenotencontactbord online waar je mede-patiënten kunt vinden.
Op deze site is een forum is zelfs een goedlopend topic te vinden speciaal voor jongeren die de operatie krijgen of hebben ondergaan, zie: http://www.scoliose.nl/forum/viewforum.php?f=11.
Neem een kijkje op de site en registreer jezelf, je zult er de lotgenoten vinden die je zoekt.
Heel veel sterke met alles.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord!
Ik ben zelf lid van de Scoliose verenging ,maar ik wist niet dat ze zo iets op de site hadden!
Dankjewel!