Kan iemand mij vertellen hoe ik mooier kan zingen?

Ehm, hallo ik ben een meisje van 14 en heb een lelijke stem, ik ben onzeker om naast mensen te zingen. Zelfs praten doe ik op een enge en rare  toon/geluid.. Toen ik in groep 5 zat heb ik ademhalings problemen gehad en ik weet niet of het daardoor komt..  Ik heb 3 wensen en een daarvan is prachtig zingen.. Kan iemand me helpen? Weet iemand misschien hoe ik beter/mooier kan zingen en praten? Ik heb dr alles voor over =(

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (4)

Neem zangles
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je mooier wilt zingen moet je beginnen met door je buik te ademen, daardoor krijg je ook een mooiere zangstem. Daarbij kun je bijvoorbeeld oefenen met tonen. Je kunt dan een liedje opzetten en dan luister je naar de eerste toon en die probeer je dan na te zingen. Ook kun je met je stem eens hoog en laag zingen, van hoog naar laag en andersom.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt dan met een instrumentaal liedje beginnen bijvoorbeeld en per toon proberen na te zingen. Als je het idee hebt dat je die toon onder de knie hebt kun je de volgende toon pakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal zoek ik ook op google naar andere mensen die deze vraag stellen.. En hoe je beter kan zingen en dan vind ik ook zulke dingen over ademhalen.. Dan probeer ik het ook alleen heb 't gevoel dat 't niet werkt..
Je zegt dat je spreekstem ook niet prettig is. Dan is het verstandig naar een logopedist te gaan. Die werken ook met mensen die stemproblemen hebben. Er zijn zelfs logopedisten die gespecialiseerd zijn in het begeleiden van zangers. Je zou in je omgeving eens even wat websites kunnen bekijken van logopedisten, daar staat vaak al wel aangegeven wat specialiteiten zijn (mocht je in Dronten of omgeving wonen, daar weet ik er wel een...)

Toegevoegd na 43 seconden:
En als je je spreekstem beter leert gebruiken, is de kans groot dat je zangstem ook beter wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ohh zal ik doen echt bedanktt ;)!! Top!
Kristal
12 jaar geleden
goed advies, doe logopedist. +1
heel veel oefenen en misschien zangles nemen