Welke lenzen zijn het beste om te nemen en waar kun je ze het beste kopen? En bij welke oogsterktes kunnen geen lenzen niet meer helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Dat ligt helemaal aan je ogen en de bolling hiervan.
Zelf heb ik bijna 2 jaar harde lenzen gehad en het beviel echt niet. Bij een beetje wind had ik er al een korrel zand onder en geloof me dat doet zeer.
Daarna mijn bril weer op en toch na 3 jaar maar aan de zachte lenzen.
Die heb ik bijna 2 jaar uitgeprobeerd en vanwege droge ogen en giga hoofdpijn toch maar weer mee gestopt.
Geen succes dus.
Maar uit mijn kennissen kring ken ik mensen met harde en zachte lenzen die totaal geen problemen hebben.
Dus gewoon proberen is de enige optie.

Toegevoegd na 1 minuut:
Tot welke sterkte weet ik niet, ik heb min 1 en min anderhalf, dus niet zo sterk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
deze vraag kan je denk ik het beste aan je opticien vragen, deze heeft hier natuurlijk veel meer kennis over en kan dan ook naar je ogen kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou daglenzen kiezen, wel duur trouwens. Maar geen schoonmaakwerk! Geen bewaardoosjes! Geen vieze lenzen! Maar wel: schone frisse lenzen! En snellere start sochtens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Aan de tegenwoordige maandlenzen heb je helemaal niet meer zoveel schoonmaakwerk. Ik kan ze 's morgens direct inzetten en draag ze probleemloos! Daglenzen zijn behalve duur ook nog eens slechter voor het milieu...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja zeker, ik werk met veel stof! Vandaar dat ik daglenzen kies. Was ik vergeten erbij te zetten.
Als ik jouw was zou ik langs het ziekenhuis gaan , en daar naar een afdeling gaan met alles over ogen. ik heb dat zelf ook gedaan, ik werd namelijk naar die afdeling toegewzen, en heb nu al zo'n 2 1/2 jaar lenzen. Mijn voorkeur gast echt zeker naar zachte lenzen. dat lijkt mij ook vergeleken met kennissen die ook zachte lenzen hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je gaat niet zomaar naar het ziekenhuis als
je niets mankeert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wel als je er naar doorgewezen wordt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jaren geleden ook lenzen gehad, van visser in het ziekenhuis, een goed (commercieel) bedrijf, waar je de lenzen ook nog gratis uit mag, mocht proberen, uitgebreid de tijd genomen om de bolling en sterkte van mijn oog te meten +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja toch.:P