Wat kan iemand wanneer je onder hypnose bent??

Als iemand je onder hypnose brengt. Wat merk je dan zelf nog? Besef je nog de vragen die er gesteld worden? Of heb je echt totaal niets door? Een tijdje geleden zag ik op tv dat die man echt vreemde opdrachten gaf aan de gene die onder hypnose was gebracht. Zou je nou echt niets doorhebben?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker weten dat het niet een nepprogramma was? Die hypnose dingen (op tv) zijn altijd nep...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe weet je dat ze nep zijn? Ben ik wel benieuwd naar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat weet je alleen als je met de mensen kunt spreken, die mee deden met het programma.

Antwoorden (4)

er zijn 5 stadia bij hypnose; bij de eerste 4 ben je er gedeeltelijk bij. zeg maar alsof je naar een spannende film zit te kijken en toch hoort dat er iemand in de keuken bezig is. bij de 5e zit je er zo diep in dat degene die je onder hypnose heeft gebracht je alles wijs kan maken. daar moet je ook zeer zorgvuldig uitgehaald worden, anders blijf je onder zijn invloed. niet iedereen komt zo diep. bij therapie werk je het best met 3, anders heb je er niets aan. als je gevoelig voor suggestie bent zou ik er niet mee experimenteren als ik jou was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niets wat jij niet wilt. Het is een bakerpraatje, dat als je onder hypnose bent je ineens van alles doet wat iemand je opdraagt. Je onderbewustzijn zal je ten allen tijde beschermen tegen handelingen die indruist tegen je normen en waarden. Je kunt ook niet iemand vermoorden, als je dat normaal ook al niet zou doen. Je kunt wel zover onder hypnose zijn dat je gaat kakelen als een kip, of blaffen als een hond, maar dat komt omdat je dan in een heel licht stadium van hypnose zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij niet heel veel, het komt van het Griekse woord υπνος (hupnos), wat slaap betekent. Dus waarschijnlijk ben je dan gewoon in een soort van slaap
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uiteraard heb je alles door. Anders zou je de suggestie niet kunnen aannemen. Iedereen kan in een diepe hypnose en alleen als je dat zelf wilt. Wat je op tv ziet is anders dan je denkt. Ik ben zelf ook op tv geweest met hypnose en van een item van een uur laten ze 15 minuten zien.

De voorbereidingen zie je niet.

Wanneer je in hypnose bent volg je sneller suggesties op en ook suggesties die je 'normaal' niet zo snel zou doen. Daarom is hypnose ook voor therapie zo succesvol. Je kan dan sneller leren om iets te doen wat je bijvoorbeeld nu niet durft.