Hoe kan ik lekker warm gaan slapen?

Heb zon 2 uur terug een uur op de brommer gezeten, maar heb nu nog steeds koude kniën! Heb 2 pyjamabroeken aan maar het is nog steeds koud, en kan er eigenlijk niet door slapen.. What to do??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Antwoorden (13)

Meestal helpt even hard wrijven wel, en soms doe ik eventjes met warm water in een washandje eroverheen. Heb je ook gelijk weer schone knieën ;)

Desnoods gebruik je een kruik of ga je even tegen de verwarming aan zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm dat harde wrijven heeft geen nut helaas.. Lig nou met 2 pyjamabroeken en 2 dekens en hij is nog steeds koud...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ennuh.... je had toch geen vuile maar koude knieen? Hahaha.
Extra dekens, een kruik tegen je benen/voeten.
anders eruit en een warme douche nemen zodat je lekker opwarmt.

Maar eigenlijk is het allerbeste om tegen iemand aan te kruipen, kan je zijn/haar lichaamswarmte pikken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed advies +
Houd je pols ongeveer 5 minuten ongeveer onder de kraan (warm water).. Wat ook helpt is om een theedoek een beetje vochtig te maken en dan in de magnetron voor 30/40 sec. Wel oppassen want het mag niet te lang erin blijven. En vervolgens tegen je enkels of knieen aanhouden. Of wat je ook kan doen is om nieuwe schone sokken op een bordje in de magnetron en dan tegen sokken aantrekken.

En als je gaat slapen.. Maak je zelf klein.. Ligt wel heel raar maar het helpt meestal.. Maak je zo klein mogelijk..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het klinkt een beetje raar maar het is wel waar: juist als je je rekt wordt alles eerder warm omdat je bloed dan overal naartoe kan stromen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klein maken is juist verkeerd.
Hier wordt je niet warm van.
Een heerlijk warm dekbed, met warmtecategorie 4 (te koop oa bij hema) en eenmaal daaronder liggend zou je zo aangenaam en lekker warm moeten zijn

En misschien voor de volgende keer in de late / nachtelijke uurtjes een regenbroek extra aan hebben op de scooter, deed mijn broer altijd en beviel hem goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Ik heb ook een dekbed van de hema, niet duur en heerlijk warm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga binnenkort zo'n dekbed halen.
Bij kennissen waar ik wel eens logeerde, die hadden zo'n dekbed en wil nooit meer zo'n flutdekbed die ik eerst had, die volstond eerst altijd, tot ik dit eens heb ervaren:)
Lekker de waterkoker aanzetten en onder een warme douche gaan staan.
Als je onder de douche uitkomt is je waterkoker klaar, en maak je een kop thee en een kruik.
Die kruik leg je alvast in bed, en je gaat nog even je kop thee drinken.

Als je thee op is, in bed kruipen, voeten tegen de kruik aan leggen en desnoods een extra deken erbij pakken.

Slaap lekker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ als je dan nog niet warm word =)
een elektrische deken kopen, zalig!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Behalve al die luxe-artikelen die al genoemd zijn (een persoon om tegenaan te kruipen, dekbedden, electrische dekens, lappen in de magnetron) is het vast prettig om beenwarmers, of oude sokken zonder voet, om je knieen te doen (in bed, maar ook op de brommer) en dan een kruik onder of tussen je knieen. En het mag allemaal een beetje los zitten zodat er niets afgekneld wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kersenpitten worden eigenlijk al heel lang gebruikt als warmtebron. Een aantal generaties terug werden de kersenpitten al in hoesjes gestopt en op de kachel op gewarmd. Als men 's avonds naar bed ging nam men de 'kruik' mee naar bed om zo lekker warm te blijven. Tegenwoordig zijn kersenpitkussens erg populair en worden ze vooral gebruikt als vervanging voor de normale warmwaterkruik. Maar je kan een kersenpitkussen ook koud gebruiken tegen bijvoorbeeld verstuikingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Smeer de koude delen in met een warme spierbalsem. Dit werkt bij mij prima. Het begint heerlijk te gloeien en dan slaap je lekker. balsem otot is er perfect voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie dat het nu al 2 dagen later is, maar met zoiets helpt een lekkere warme douche en je pyama en een lekkere kop thee of warme chocolademelk, en daarna nog een lekkere warme kruik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bij mij prima werkt: even een paar minuten een föhn onder de dekens houden (op de laagste stand). Desnoods ook wat de knieën föhnen. Wel goed heen en weer bewegen en zorgen dat de invoeropening niet verstopt raakt.
Binnen no-time is het dan warm genoeg om in slaap te vallen, en daarna doet je lichaam wel de rest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een föhn onder je dekbed is wel gevaarlijk! Blijf er alsjeblieft bij, want je bed kan zomaar in brand vliegen als het te heet wordt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jah, wel goed vasthouden natuurlijk! En heen en weer blijven bewegen. Maar dat hoeft dan ook maar een paar minuutjes, de warmte blijft lekker hangen dus het gaat heel snel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Werkt ook goed bij kouwe schoenen etc... ff half minuutje van binnen föhnen voor je ze aantrekt en ze zijn gelijk warm. Föhn rulez! :)
Neem een heerlijk warme douche. Niet te kort, neem goed de tijd om de warmte door je lichaam op de laten nemen.

Kleed je daarna warm aan. Dikke sokken, fleecetrui, warme broek.

Een kersenpittenkussentje kan ook goed werk doen. Leg het bijv bij je voeten. Als je voeten koud zijn, heb je het helemaal koud. Als je voeten opwarmen, voel je je helemaal warmer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer je het koud hebt en je met een koud lichaam in bed stapt,heb je de neiging om jezelf lekker op te rollen om zo jezelf op te warmen.
Dit is echter juist een heel verkeerde methode omdat je in opgerolde toestand je bloedsomloop vertraagt en je dus niet warm wordt.
Ik geloofde het vroeger zelf ook nooit,maar toch is het waar en als ik het koud heb doe ik dit en ben meestal binnen no-time warm.
Rol jezelf niet op maar ga met gestrekte benen op je rug liggen,doe evt. wat bewegingsoefeningen met je tenen.
In principe is met gestrekte benen gaan liggen voldoende.
Je zult merken dat je langzaam warmer wordt omdat je bloedsomloop zonder dat deze belemmert wordt je lichaam opwarmt.
Probeer het maar,het helpt!