Als je beide nog maagd ben als je voor het eerst sex hebt, kan je dan besmet raken met het hpv virus?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.7K

Antwoorden (3)

Ja, als jullie op een andere manier reeds sexueel actief geweest zijn kan dit. Citaat: HPV wordt overgedragen door contact tussen de slijmvliezen van de penis, vagina of anus. Het virus kan ook op de onderbuik en billen zitten en tijdens het vrijen via de huid, vingers of mond worden overgedragen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zie ook de meestgestelde vragen in de 2e link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja het Hpv virus is sexueel overdraagbaar, maar omdat 80 tot 90% van de vrouwen drager is van het virus,.gaan artsen ervan uit dat het ook op andere manieren overdraagbaar is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In principe kan iedereen HPV krijgen. Het virus is vaak aanwezig in de schaamstreek en kan worden overgebracht via huid op huid contact, huid op slijmvlies contact of slijmvlies op slijmvlies contact. Een van de meest voorkomende Seksueel Overdraagbare Aandoeningen.
Als jullie geen van beide ook op geen andere wijze seksueel contact hebben gehad of gekust hebben met iemand die het virus bij zich draagt is de kans nihil. Dus ook al ben je maagd kan 1 van beide drager zijn van het virus en kan de ander besmet raken.