Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik 2 slokjes van mijn glaasje wijn neem krijg ik altijd een (spier) pijnscheut in mijn schouders. Hoe kan dit?

Daarna is het weg en krijg ik ook geen last meer. Maar elke keer als ik een wijntje open trek en de eerste slok neem krijg ik er last van.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
803
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha! Ja, dat zal het vast zijn!
Cryofiel
12 jaar geleden
Die kurken zitten ook zo strak vast - je krijgt gewoon spierpijn van het opentrekken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien kun je ervaringen uitwisselen met deze vraagsteller die een soortgelijk probleem heeft:
http://www.goeievraag.nl/vraag/waardoor-ontstaat-gevallen-soort-spierpijn.252023
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ik ook last van, alleen bij rode wijn.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Wanneer je veel sport maken je spieren een afvalstof lacaat aan (melkZuur) dit zuur moet door de lever worden omgezet in glucose. Als je lever het echter te druk heeft met de afbraak van alcohol stapelen de stoffen zich in de spieren op dit zorgt voor vermoeidheid,spierpijn en krampen. Wanneer je veel sport is alcohol geen aanrader
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding