Wat is het verschil tussen een opticien en een vakopticien?

ik kwam de term vakopticien tegen op internet omdat ik informatie zocht over betrouwbare oogmetingen. Nu vraag ik mij af wat het verschil is en of er wel een verschil is tussen een opticien en een vakopticien

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Een optiscien hoeft niet noodzakelijkerwijs gediplomeerd e zijn. Zie ook toegevoegde bron. Als je zoekt naar een betrouwbare optichen zou ik gewoon aan de balie vragen naar de diploma's...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niks.
Het vak/beroep is opticien, maar het klinkt vakkundiger. Een marketingtruc dus!

De optiekopleidingen staan in onderstaande link beschreven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, het is net zo'n truc als de diepvriespizza met het woord 'ambachtelijk' op de verpakking. Je krijgt er zo'n beeld bij van een klein pizzabakkertje met verse ingrediënten uit Toscane en een oude steenoven, maar die pizza is gewoon gebrouwen in net zo'n fabriek met dezelfde plastic kaas als de goedkope pizza ernaast. 'vakopticien' is geen beschermde titel, iedere brillenboer die zijn imago wil pimpen kan zich vakopticien noemen.
Er is geen verschil tussen opticien en vakopticien het klinkt gewoon wat indrukwekkender.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zijn reclamejongens-probeersels...
Zo probeerden ze ook aankoopmakelaar en verkoopmakelaar uit een tijdje terug...

Niet intrappen in zulke geintjes... Voor je het weet geloof je het ook nog...