Wat hebben terroristen gemeen?

Hebben terroristen uberhaupt iets gemeen, naast het feit dat ze terrorist zijn?

Bij iets gemeen hebben doel ik o.a. op;

- Een overeenkomstige jeugd? ('Goede' / 'slechte' jeugd?)
- Beinvloeding op latere leeftijd door bepaalde studies/mensen/geografische factoren?
- Karaktereigenschappen?
etc.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

ze zijn allemaal niet goed in hun hoofd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hersensspoeling, geloof, omgeving. Maar niets van dit is een excuus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan niet zeggen dat Osama Bin Laden niet goed bij zijn hoofd was, dat hij een gedreven man was en vocht voor wat hij dacht het goed was klopt wel. De manier waarop is af te keuren maar betekent niet dat hij niet goed bij zijn hoofd is, er zijn Nederlanders die uit hun overtuiging (en opdracht) anderen doden en die worden omschreven als held.
Ontevredenheid en onverschilligheid.

Dit kan gekomen zijn door hun leef/opvoed omstandigheden maar hoeft niet zo te zijn.

Geografisch kan natuurlijk ook, je zult maar geboren zijn in een land met onderdrukking of dat je hel familie uitgemoord is.

Wat ze zeker met zijn allen als overeenkomst hebben is dat het ze niet uitmaakt dat er veel onschuldige mensen vermoorden, kidnappen of wat dan ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist niet onverschilligheid:
Ze maken zich - letterlijk - heel erg druk om wat zij de juiste zaak vinden.
Een laag gevoel van eigenwaarde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zijn gewetenloos en kennen geen naastenliefde. Vermoedelijk hebben ze als kind al dieren leed aangedaan. Misschien zijn ze allemaal opgegroeid in een liefdeloze situatie, met ouders (of één ouder) die geen aandacht voor ze hadden en ze alleen maar in een hoekje duwden.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Terroristen kennen wel naasteliefde.
Voor hun eigen volk, hun familie, hun stam, hun clan en soms ook hun hond......
Terroristen hebben twee categorieën:

1) Er zijn mensen die hun politieke ambities door geweld willen bereiken.

2) Mensen die voor zulke ambities gebruikt worden.

De eerste categorie mensen kunnen niet veranderen omdat ze alles willen doen om hun ambities te bereiken. Ze maken ideologies en preken geweld. Ze willen alles gebruiken om dit te doen: religie, boeken, taal, nationalism, enz.

De tweede categorie is arme en onwetende mensen die aanstichten worden door de eerste categorie. Deze mensen kunnen veranderen omdat ze de waarheid niet goed weten. Maar als er een mogelijkheid is.

In elk geval alle terroristen en extremisten zijn slecht; er bestaat geen 'goed' extremist en terrorist. Als iemand ze 'goed' worden, blijven ze niet meer extremisten en terroristen. Als ze extremisten en terroristen blijven, zijn ze niet goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van mij een Plus.
Voor je twee categorieën.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeievraag 4: bedoel je DSM-IV-TR?
Een Amerikaans handboek voor diagnose en statistiek van psychische aandoeningen dat in de meeste landen als standaard in de psychiatrische diagnostiek dient. Ik denk dat een algemene koppeling niet te maken is.
Terroristen zijn allemaal verschillend, allemaal individu,
met eigen karakters en eigen achtergrond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Terroristen zijn allemaal individu? Bedoel je dat er geen terrorist groep of netwerk is? Dat is helemaal onzin.