Is het slecht om soms elkaars tandenborstel te gebruiken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Waarschijnlijk maakt het helemaal niets uit. Het moet wel heel toevallig zijn dat iemand anders een schadelijke bacterie stam overbrengt via je tandenborstel die je zelf al niet hebt.

Het is slecht i.n.v. hygiëne en de een heeft een andere soort tandenborstel nodig.

Het lijkt mij niet zo hygiënisch, bacterietjes en bacilletjes die heen en weer kunnen springen. Niet poetsen is ook niet echt hygienisch (en ook niet fijn vind ik zelf). Het kan dus kiezen tussen twee kwaden zijn. In dat geval zou ik (mits de tweede persoon geen ziekten onder de leden heeft) er toch voor kiezen in geval van nood de tandenborstel van een ander te gebruiken. Maar mocht er geen noodzaak zijn, dan zou ik gewoon een eigen tandenborstel prefereren.

Of het slecht is weet ik niet, maar of het nou lekker is :(

Tongzoenen jullie? In dat geval heb je allang de ander zijn/ haar bacteriËn binnen en dan maakt het natuurlijk niet uit.

Je wilt niet weten hoeveel bacteriën er in een tandenborstel zitten! Voor het geval je wel geïnteresseerd bent: zie http://www.marceltimmer.nl/biomedical/biomedischetechnologie-toothbrush.php Maar als je je tanden poetst, spuug je als het goed is alles, inclusief die bacteriën, weer uit. Het zal in de praktijk niet zo heel slecht zijn. Waarschijnlijk net zo gevaarlijk als zoenen! Niet doen bij ontstekingen, koortslip en andere mogelijke besmettelijke zaken, maar in geval van 'tandenborstel vergeten', kan het voor een keer heus niet zoveel kwaad.

Als die ander je partner is,maakt het niet veel uit,er heeft toch allang een uitwisseling van elkaars bacteriën plaatsgevonden op andere manieren! Hij slijt wel dubbel zo snel. De tandenborstel bedoel ik,niet je partner.

Je deelt elkaars commensale bacterien meer niet, is prima... Maar ik zou dat niet op grote schaal gaan doen...

Volgens mijn mondhygieniste is het echt heel slecht om een ander zijn tandenborstel te gebruiken, ook al is het die van je geliefde, waarmee je wel vaker speeksel uitwisselt.. Dit omdat er door het borstelen meer bacterien vrijkomen en je die met de borstel kunt overdragen op andere mensen. Toen ik toegaf dat ik wel eens de tandenborstel van mn vriendje gebruikte beschouwde zij het echt als een doodzonde, dus ik doe t nie meer...

als er niks aan de hand is niet, maar als je net een ziekte ofzo hebt, dan wel natuurlijk.

ieuw... wat een vies idee, en gezond lijkt het me ook niet.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100