Als ik ga slapen word ik meestal om de 2 a 3 uur wakker, zijn er methodes om langer door te slapen zonder wakker te worden tussendoor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Eerst uitzoeken waarom je wakker wordt.
Heb je het te warm of te koud? Dat is simpel op te lossen.
Moet je plassen of heb je dorst? Als je moet plassen, kun je je blaas trainen om die plasprikkel die je wakker maakt even uit te stellen tot je uit jezelf wakker wordt; als je dorst hebt kun je wat drinken voor je gaat slapen.
Is je kamer fris genoeg, dus niet te warm en goed geventileerd?
Ben je wel moe als je gaat slapen?
Ligt je bed goed, is je hoofdkussen nog goed? Als je te zacht of te hard ligt kan omdraaien lastig zijn waardoor je bij elke poging om te gaan verliggen, wakker wordt. Probeer eventueel een nieuw kussen.
Afhankelijk van je situatie: soms kun je zo'n slaappatroon doorbreken door een nacht helemaal op te blijven en de volgende avond iets eerder (maar niet véél eerder) naar bed te gaan.
Is dit het allemaal niet en/of werkt het niet: overleg eventueel met je huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is vermoeiend. Merk je dat je meteen gaat liggen piekeren zodra je wakker wordt? In dat geval zou ik dat eerst aanpakken en kijken of de reden van hte gepieker opgelost kan worden. Weet je echt geen reden voor het wakker worden, dan kan Melatonine helpen of Dormeosan.
Is te koop bij Etos, Kruidvat of een apotheek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Warme melk met honing kan uitkomst bieden, drink vooral minimaal een uur voor het slapen gaan geen koffie of thee. Je kunt voordat je gaat slapen een leuke film kijken of een goed boek lezen. Zorg er in ieder geval dat je op leuke gedachtes komt en dat je negatieve gedachten of dingen waar je mee zit, bv je werk, even uit je hoofd zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
TV kijken is juist geen goed idee. TV uit, comp en foons uit, licht dempen: dat bereidt je hersenen voor op slapen gaan.