Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zo lang als ik me herinneren kan kost het me veel moeite om door mn neus te ademen dus doe ik dit zowat altijd door mijn mond wat kan de oorzaak zijn?

Ik heb wel last van astma maar daar ligt het niet aan aangezien ik pas op latere leeftijd astma gekregen heb

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
801

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb dit zelf ook,bij mij was de oorzaak dat de kaakholtes te nauw zijn en daar ben ik in het verleden aan geopereerd, wat 5 jaar goed heeft geholpen.
Maar naast moeilijk ademhalen door neus, zit hij ook vaak verstopt/dicht als ik van een koude omgeving naar een warme omgeving ga ( met name in winter als je buiten bent en dan een gebouw in komt waar de verwarming aanstaat)

Het kan ook komen door een scheve neusschotje.
En natuurlijke vele andere oorzaken, het beste kan een huisarts ernaar kijken en eventueel kno arts
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het kan zijn dat je last hebt van veel te veel sinussen. Deze zitten in je neus en rond je ogen. Dit is natuurlijk maar een mogelijkheid en is dus niet sluitend. Best eens met je huisarts over praten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed plan. :) Als je veel last hebt van je sinussen, kan je eventueel warm water met een snufje zout in je neus gieten. Dan is je neus zo open en zijn je sinussen ontsmet.
Bij astma zit je vaak te snakken naar adem en de lucht gaat het snelst naar binnen door de mond. Je kan onbewust misschien in paniek raken bij het idee dat je te weinig lucht krijgt als je je mond sluit. Je kan ook last hebben van allergieën of poliepen. Probeer elke dag eens een kwartiertje rustig te ga zitten en adem dan heel relaxt tien tellen in door je neus, even vasthouden en door de mond uit. Zet eventueel lekkere muziek erbij op.
Even bij de dokter een allergie-testje laten doen en in je neus laten kijken is een kleine moeite , dus zou ik zeker even doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou wel eens COPD kunnen zijn, ga maar eens naar de huisarts voor een test.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou natuurlijk kunnen, dat jouw neuspoliepen erg groot zijn. Moet je even rondje huisarts/ KNO arts maken.
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien heb je sterk vergrote keelamandelen?
Dat kun je gemakkelijk zien in de spiegel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding