Is het verantwoord om een man van 76 mee te nemen naar de fitness, met name Healthcity om zijn fysiek op te krikken?

Fitness voor bejaarden

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Ik zit bij een sportschool die ook aan revalidatie en fysiotherapie doen, en daar zijn ze ook zeer goed met het begeleiden van oudere mensen.

Het beste antwoord

mijn vader van 76 heeft mij meegesleurd naar de fitness, hij heeft wel een goede conditie en wordt door de sportschooleigenaar ook goed in de gaten gehouden, zijn bloeddruk en hartslag worden tussendoor regelmatig gecontroleerd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is wel leuk, proficiat aan beiden

Andere antwoorden (5)

Je zou kunnen beginnen door hem na te laten kijken bij de huisarts.
Maar je kunt ook eerst beginnen met een

http://www.healthcity.nl/personal-training/

En van daaruit opbouwen.
Veel plezier samen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voorlopig heb ik hem al eens laten fietsen en de armen laten bewegen op een toestel en dat vind hij leuk.
Het is natuurlijk belangrijk dat hij er plezier en resultaat van kan ervaren dan is hij gemotiveerd om verder te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf heb ik een vriendin van 87jr. en die zit elke dag op advies van haar fysiotherapeut op mijn hometrainer.
Ze geniet daar enorm van en het grote voordeel is zegt ze, nooit last van tegenwind!
Als er goed personeel aanwezig is om deze man te begeleiden is dat geen probleem. Waarschijnlijk is het ook goed voor hem, maar ga je er niet zelf mee bemoeien want dan kun je meer kapot maken als dat je lief is. Ook is het wel zo verstanding om eerst even bij de huisarts langs te gaan, zodat hij eventueel een verklaring kan meegeven omtrent de gezondheid van deze oudere man.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt helemaal hoe hij eraan toe is. Maar het kan wel. Er zijn vast ook wel attributen op de fitnesschool waar een bejaarde gebruik van kan maken. Op de lopende band zou ik hem niet laten. Gewoon eens samen met hem gaan kijken bij die school wat bij hem past.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel sportclubs bieden vaak speciale beweegprogramma's aan voor doelgroepen.
o.a ouderen,copd,obesitas,artrose enz.
Er word dan in groepsverband een afgestemd op de persoon circuit afgelegd van kracht en cardio oefeningen.
Dit onder constante begeleiding van een fysiotherapeut.
Ik sport zelf bij een kleine fitnessclub en hier zijn veel groepjes oude mensen aan het fitnessen,ze hebben een hoop lol met elkaar,na afloop met het groepje een lekker bakkie koffie.
En het mooie is dat veel zorgverzekeringen dit nog vergoeden ook!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als hij dat zelf wil, moet je hem laten gaan. Als het niet zijn keus is, dan uiteraard niet. Ik ben zelf 60, en bepaal ook wat ik zelf nog wel of niet wil doen!!!