Als een meerderjarige man (30) Wil afspreken met een minderjarig meisje (16), mag je deze persoon dan aangeven?

Dit is namelijk wat er bij mij gebeurde. Een meneer, 30 jaar, wilde met mij af spreken bij hem thuis. Dus ik heb gedaan alsof ik op de bus stapte om naar zijn huis te gaan. Toen hij ontdekte dat ik niet in zijn woonplaats was, heb ik hem gezegd via sms dat ik dacht dat volwassenen beter moeten weten dan dit en dat ik hem ziek in zijn hoofd vind. Moet ik hem ook aangeven?

Toegevoegd na 8 minuten:
Hij heeft niks gezegd ove seksuele handelingen, maar wel gezegd dat hij een filmpje met mij wild kijken en ook gezegd dat hij wel verkering wilde.

Toegevoegd na 13 minuten:
Strafbaar aan zijn gedrag vind ik: Hij is per slot van rekening 30! En ik ben 16. Hij weet hartstikke goed dat ik minderjarig b en en dat je als volwassene niet afspreekt om een filmpje te gaan kijken met een 16 jarige. En je zegt dan al helemaal niet dat je verkeringwilt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kunt er sowieso "melding van maken". Ga eens langs bij je lokale politiebureau en vertel wat er gebeurd is. Zij kunnen je vertellen wat er wel en wat er niet strafbaar is en eventueel je aangifte opnemen indien we hier van iets strafbaars spreken.

Ik denk niet dat je deze man kan aangeven. Hij heeft nog niets fout gedaan. Als hij je zou gaan betasten of via sms heeft gezegd dat hij seksuele handelingen met je zou gaan doen dan misschien wel. En je hebt het goed gedaan dat je niet hebt afgesproken met deze meneer! Je weet maar nooit wat het van type is. Trouwens, afspreken met iemand die je helemaal niet kent is al een gevaar opzich. Als je dit ooit gaat doen, neem dan iemand of 2 mee als bescherming/back up. Ik ben zelf 17 dus weet waar ik het over heb. :)

Verstandig dat je er niet op in bent gegaan. Ik weet niet of je er iets mee opschiet om hem aan te geven, per slot heb je er geen bewijs van dat meneer sexuele bijbedoelingen had (denk ik). Bel het politiebureau en vraag hen wat verstandig is , zodat je zelf niet aangeklaagd kan worden wegens valse aangifte

Je mag hem aangeven, maar het verhaal is niet onderbouwend genoeg, dat deze man iets strafbaars heeft gedaan, als je daarmee naar de politie gaat zullen ze wel meer willen weten, om er echt een zaak van te maken (hem aanhouden of arresteren) Als hij jou heeft aangerand of gedwongen heeft tot sexuele handelingen, dan is hij strafbaar. Ook al heeft hij jou niet gedwongen tot sex, dan is hij zelfs strafbaar, want je bent minderjarig. Hij is niet strafbaar, omdat hij met jou wilde afspreken, maar als hij wou afspreken voor de sex, dat hij dit ook bekend heeft, dan zou je hem wel kunnen aangeven, om zo de politie op de hoogte te brengen, en zij maken het dan bekend als een melding/klacht, zodat hij daar geregistreerd staat.(bij de politie).

Bronnen:
http://www.wetboek-online.nl/wet/Wetboek%2...

Aangeven mag altijd, maar of er iets mee wordt gedaan is een tweede. Echter ik vraag me af hoe je er toe komt om op deze manier contact te hebben met een man van 30. dit gaat me op zich niks aan natuurlijk, maar er is een punt in jullie contact geweest waarop hij je uitnodigde en jij bent hierop in gegaan. Dit had je misschien beter niet kunnen doen en je had je wellicht beter afzijdig kunnen houden van deze persoon. Maar ik weet uiteraard verder niet wat je beweegredenen waren.

Nee dit is niet strafbaar,hij mag met jou afspreken en je zou zelfs sex met hem mogen hebben want je bent 16 jaar,ben je onder de 16 dan is hij wel strafbaar en natuurlijk is het vanzelfsprekend dat hij strafbaar is als hij jou tot sex dwingt terwijl dit niet wil.

Hoe heb je hem leren kennen en hoe komt het dat het zover kwam dat je sowieso werd uitgenodigd. Of heb je misschien wat staan flirten en ging dat te ver? Heb je hem verteld dat je 16 was en ging hij toch door? Allemaal dingen die meespelen. Ik vermoed dat je er wel heel leuk uit zal zien en dan wil een jongen natuurlijk graag verkering. Maarruh...... 30 en 16. Vooral omdat je werd uitgenodigd voor het kijken naar een filmpje zegt eigenlijk al genoeg. En dat hij aandringt om verkering met je te willen, terwijl je zegt dat je dat niet wilt....... Dat klopt echt niet. Als ik jou was zou ik het wel melden, want misschien houden ze hem al in de gaten en kunnen ze deze informatie heel goed gebruiken. Misschien voorkom je hiermee dat een ander meisje, die niet zo slim is, wel in zijn verleidingskunsten trapt en meegaat.

je moet nooit!! zo maar afspreken met iemand, tenzij je hem kent, maar alsnog. ga met z'n tweeen, een vriend of vriendin ofzo! je voelt je daarmee een stuk veiliger!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100