Als een meerderjarige man (30) Wil afspreken met een minderjarig meisje (16), mag je deze persoon dan aangeven?

Dit is namelijk wat er bij mij gebeurde. Een meneer, 30 jaar, wilde met mij af spreken bij hem thuis. Dus ik heb gedaan alsof ik op de bus stapte om naar zijn huis te gaan. Toen hij ontdekte dat ik niet in zijn woonplaats was, heb ik hem gezegd via sms dat ik dacht dat volwassenen beter moeten weten dan dit en dat ik hem ziek in zijn hoofd vind. Moet ik hem ook aangeven?

Toegevoegd na 8 minuten:
Hij heeft niks gezegd ove seksuele handelingen, maar wel gezegd dat hij een filmpje met mij wild kijken en ook gezegd dat hij wel verkering wilde.

Toegevoegd na 13 minuten:
Strafbaar aan zijn gedrag vind ik: Hij is per slot van rekening 30! En ik ben 16. Hij weet hartstikke goed dat ik minderjarig b en en dat je als volwassene niet afspreekt om een filmpje te gaan kijken met een 16 jarige. En je zegt dan al helemaal niet dat je verkeringwilt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vertel eens wat jij aan zijn gedrag * Strafbaar * vind
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou ben ik zelf 32 en ik kan me best *voorstellen* dat je een meisje van 16 leuk vindt. Maar ik kan me ook *voorstellen* dat je dan nare intenties zou kunnen hebben en misbruik zou kunnen willen proberen te maken van een meisje van zestien. Zeer verstandig om niet op zoiets in te gaan. Zeker niet als je hem niet allang heel goed ergens van kent. Maar strafbaar? Zo te horen tot nu toe niet. Of hij moet je bedreigd hebben of zo, lijkt me, of duidelijke intenties hebben geuit om seks met je te hebben of zo. Niet zo veel verstand van de wet op dat punt. Maar nogmaals: loop eens langs bij de politie en leg het verhaal voor. Zij vertellen je of er wel of niet iets strafbaars aan is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afspreken is niet strafbaar.
ItisILeClerc
12 jaar geleden
Seks met een 16-jarige is ook niet strafbaar.
Iemand aangeven voor iets wat niet strafbaar is, is zondermeer kwaadaardig. Als iemand mij dit zou lappen, kan hij/zij een aangifte terug verwachten. Waarvoor weet ik nog niet, maar ik verzin wel wat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aangeven heeft geen zin:
-Er is niks gebeurd.
-Je bent 16,alleen als je onder de 16 bent is het strafbaar( als er al iets gebeurd)
Ik vind het een raar verhaal.
Waarom ging je er in mee?
Je speelt het spelletje mee,dat is ook een soort uitlokken hoor.
En dan wil je hem aangeven( voor wat?)
Hoe kwam je eigenlijk in contact en waarom sprak je überhaupt iets af.
Dat zou ik al zo niet doen.
Echt raar.
Gewoon niet meer doen zoiets en dan hoef je er hier geen probleem van te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dacht eerst dat het een gewoon iemand was om mee te praten. Maar het bleek dat hij wel meer wilde. Het sprak constant over seks. Niet direct over het feit dat hij dat wel met mij wilde want dat zou natuurlijk too obvious zijn. Maar hij heeft me wel verteld dat hij verkering met me zou willen enzo. Dat kan toch niet... Ben net 16 geworden dus dit vind ik erg raar. Dat een 30 jarige meneer met een 16 jarig meisje wil afspreken om een film bij hem thuis te gaan kijken. Hij zou me ook ophalen in zijn auto. Beetje creepy of niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is altijd creepy om zomaar met een vreemde af te spreken,dan maakt het niet uit of je 16 of 26 bent of weet ik veel hoe oud.
En echt heel raar is het ook niet hoor,je bent 16 hè?geen kind en hij is 30,nou ja,dat is niet stokoud natuurlijk.
Een neef van mij is 32 en zijn vriendin is 18 dus..
Maar afspreken met een vreemde: no way!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Itis, seks met een 16 jarige (als zijnde 30 jarige) is wel strafbaar ;) Zelfs als degene van 16 ZELF seks wilde, is het strafbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies hij hoort beter te weten, toch netjes van het smsje. Ik vindt voor de rest dat je verstandig gehandeld heb. Ik weet niet in hoeverre hij jou nog lastig valt, maar dan zou ik zeker naar de politie gaan, mannen kunnen erg opdringerig zijn, en sommige hebben slinkse manieren om met meisjes naar bed te gaan, in zijn geval heeft hij zich verlult, door over sex te praten en maar goed ook, want zo is het belletje gaan rinkelen dat er toch niet iets lekker zat. Ook tips van Prico(hier bij de antwoorden) vindt ik een goede, omdat 2 altijd meer weten dan 1. Ik hoop dat er mensen in je leven zijn, waarop je kan bouwen, vriendinnen, familie die je ondersteunen. Mijn zus heeft heel veel narigheden meegemaakt met mannen, vrouwen zijn af en toe te bescheiden om de contact te verbreken of niet meer af te spreken, daar haken veel mannen op in, ze maken daar misbruik van, ik zou als vrouw goed kijken met wie die man omgaat, watvoor vrienden die heeft, want die kunnen ook veel invloed hebben op die man zijn denkwijze, als hij zich daar niet voor openstelt als je daarnaar vraagt, is het de moeite niet waard, om nog verder af te spreken, want kennelijk heeft hij wat te verbergen, en een man moet zich laten kennen, en vooral belangrijk is dat hij in interesse heeft in je problemen. Ik wens je voor de rest heel veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben je de film ''Hard Candy'' soms aan het naspelen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe alsjeblieft eens even normaal... Dit is serieus...

Antwoorden (7)

Je kunt er sowieso "melding van maken". Ga eens langs bij je lokale politiebureau en vertel wat er gebeurd is. Zij kunnen je vertellen wat er wel en wat er niet strafbaar is en eventueel je aangifte opnemen indien we hier van iets strafbaars spreken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Better voorkomen dan genezen.
Verstandig dat je er niet op in bent gegaan. Ik weet niet of je er iets mee opschiet om hem aan te geven, per slot heb je er geen bewijs van dat meneer sexuele bijbedoelingen had (denk ik). Bel het politiebureau en vraag hen wat verstandig is , zodat je zelf niet aangeklaagd kan worden wegens valse aangifte
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad: wel actie ondernemen. De volgende keer is het misschien wel te laat.
Je mag hem aangeven, maar het verhaal is niet onderbouwend genoeg, dat deze man iets strafbaars heeft gedaan, als je daarmee naar de politie gaat zullen ze wel meer willen weten, om er echt een zaak van te maken (hem aanhouden of arresteren)

Als hij jou heeft aangerand of gedwongen heeft tot sexuele handelingen, dan is hij strafbaar.

Ook al heeft hij jou niet gedwongen tot sex, dan is hij zelfs strafbaar, want je bent minderjarig.

Hij is niet strafbaar, omdat hij met jou wilde afspreken, maar als hij wou afspreken voor de sex, dat hij dit ook bekend heeft, dan zou je hem wel kunnen aangeven, om zo de politie op de hoogte te brengen, en zij maken het dan bekend als een melding/klacht, zodat hij daar geregistreerd staat.(bij de politie).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat van dat strafbaar klopt niet!
Ze is 16.
Onder de 16 is strafbaar.
Dat is niet het geval en daarbij is er helemaal niets gebeurd.
Ze moet dit gewoon vergeten.
Ik ben ook wel eens lastig gevallen maar nooit ergens op in gegaan en dan is er niets aan de hand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanaf 16 is niet meer strafbaar?, nooit van gehoord, 16 is nog steeds minderjarig, toch? Maar goed, laten we het achterwegen houden, als ze maar geholpen is.
Aangeven mag altijd, maar of er iets mee wordt gedaan is een tweede.
Echter ik vraag me af hoe je er toe komt om op deze manier contact te hebben met een man van 30.
dit gaat me op zich niks aan natuurlijk, maar er is een punt in jullie contact geweest waarop hij je uitnodigde en jij bent hierop in gegaan.
Dit had je misschien beter niet kunnen doen en je had je wellicht beter afzijdig kunnen houden van deze persoon.
Maar ik weet uiteraard verder niet wat je beweegredenen waren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ItisILeClerc
12 jaar geleden
Valse aangifte mag niet altijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gelijk!
Ik had beter kunnen zeggen, aangifte kun je altijd doen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is ze al echt 16 of nog niet. Maar dan nog!!
Nee dit is niet strafbaar,hij mag met jou afspreken en je zou zelfs sex met hem mogen hebben want je bent 16 jaar,ben je onder de 16 dan is hij wel strafbaar en natuurlijk is het vanzelfsprekend dat hij strafbaar is als hij jou tot sex dwingt terwijl dit niet wil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Seks met een minderjarige is sowieso strafbaar ;)
Het is écht zo, zelfs als je dat zelf zou willen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is ze al echt 16 of nog niet. Maar dan nog!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Ytje Als je 16 bent is het niet strafbaar want vanaf die leeftijd heb je zelfbeschikkingsrecht wat je met je lichaam doet,het is wat anders als je de prostitutie in gaat,daar moet je 18 voor zijn. @margaschulin De vraagstelster schrijft dat ze 16 is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt Maria, ik zat fout. Komt omdat ik al een vriend had toen ik 14 was, hij was meerderjarig haha. Sorry ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maakt niet uit Ytje,we maken allemaal weleens een vergissing. ;-)
Hoe heb je hem leren kennen en hoe komt het dat het zover kwam dat je sowieso werd uitgenodigd. Of heb je misschien wat staan flirten en ging dat te ver? Heb je hem verteld dat je 16 was en ging hij toch door? Allemaal dingen die meespelen.
Ik vermoed dat je er wel heel leuk uit zal zien en dan wil een jongen natuurlijk graag verkering. Maarruh...... 30 en 16.
Vooral omdat je werd uitgenodigd voor het kijken naar een filmpje zegt eigenlijk al genoeg. En dat hij aandringt om verkering met je te willen, terwijl je zegt dat je dat niet wilt....... Dat klopt echt niet. Als ik jou was zou ik het wel melden, want misschien houden ze hem al in de gaten en kunnen ze deze informatie heel goed gebruiken.
Misschien voorkom je hiermee dat een ander meisje, die niet zo slim is, wel in zijn verleidingskunsten trapt en meegaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je moet nooit!! zo maar afspreken met iemand, tenzij je hem kent, maar alsnog. ga met z'n tweeen, een vriend of vriendin ofzo! je voelt je daarmee een stuk veiliger!