ja dat kan, het is toch een lichaamsvreemd ding en het kan verschuiven. Je lijf wil het misschien gewoon naar buiten werken. een kennis van mij heeft zelfs verlamming in haar benen gekregen door een verzakt spiraaltje. die klachten gingen gelukkig weer weg toen het spiraaltje verwijderd werd. overigens doet het weghalen helemaal geen pijn, weet ik uit ervaring (Myrena spiraal)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ja dat kan idd.
het is bekend dat er na het plaatsen van een spiraaltje krampen voorkomen wat buikpijn veroorzaakt.

vooraf is het ook verstandig om een pijnstiller in te nemen, maar ook achteraf is dit eigenlijk het standaard advies.

na een paar dagen moet de pijn afnemen.

voor meer info kan je de link bij de bron even aanklikken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan.
Zelf heb ik een spiraaltje ca. 3 jaar gehad en omdat ik enorme buikpijnen kreeg heb ik hem er weer uit laten halen.
Het eruit halen geen pijn, het plaatsen wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snuffel
12 jaar geleden
Dus ik ben niet gek. Dank je. Ik ga hem er van de week uit laten halen. Ben er helemaal klaar mee. Het zetten was de ergste pijn die ik ooit voelde, op liefdesverdriet na.
Snuffel
12 jaar geleden
Volgens mij moet ik een nieuwe huisarts. Want die keek me glazig aan toen ik met mijn klacht kwam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn huisarts herkende de klacht meteen en raadde het zelfs aan om hem te laten weghalen.
Het verwijderen kun je voelen, een beetje alsof je ongesteld moet worden, maar dat is heel snel weer weg.
Sterkte ermee, gewoon doen, het is jouw lichaam en het zijn jouw klachten.
Snuffel
12 jaar geleden
Weg met dat ding. Ik ben ook non-stop ongesteld zo'n beetje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ,dat ken ik en niet zo weinig ook.