Hoe word je intelectueler?

Endan bedoel ik niet in de hoeveelheid kennis die je kan vergaren maar eerder de manier waarop je dingen interpreteert, verbanden kunt leggen, etc.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Je zou je kennissenkring kunnen uitbreiden met intellectuelen, door daar mee om te gaan kun je van hun door het doen veel leren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hen*
geen min
filosofie (be)studeren
anneliez
12 jaar geleden
Je zou echt kunnen gaan studeren (op een universiteit) om te leren zaken van verschillende kanten en analytisch te bekijken. Is dit niet mogelijk, dan zou je je misschien actief bij een politieke partij kunnen aansluiten. Veel partijen hebben lokale activiteiten waar je laagdrempelig aan deel kunt nemen en die je stimuleren complexe zaken van verschillende kanten te bekijken en het er vooral met andere over te hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met veel verschillende mensen omgaan.