Die ontwikkel je in de tijd, net als goede gewoontes

Als je iets vaker doet wen je eraan en dan wordt het een automatisme

Toegevoegd na 2 minuten:
zie ook bijgaande link, daar staat het nog wat uitgebreider uitgelegd. Een gewoonte is gewoon een soort programmaatje in je hersenen.

Met de goede variant zijn we (redelijk) blij, van de slechte willen we liever af maar dat kost (veel) moeite
amigo
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

doordat mensen geneigd zijn in eerste instantie op korte termijn te denken.
een voorbeeld: veel snoepen is een slechte gewoonte.
echter als je snoept ervaar je meteen bevrediging.
dat je over een jaar misschien kilo's te zwaar bent, daar sta je niet zo direct bij stil.
Rieneke1
12 jaar geleden
Je goede en slechte gewoontes zijn het resultaat van je eigen keuzes, beslissingen en gedrag. Door een bepaalde levensstijl aan te nemen, heb jij jouw unieke gewoontes ontwikkeld. Een mens heeft heel veel gewoontes. En omdat het gewoontes zijn, gaan ze allemaal op de automatische piloot.

Ongeveer 95% van alles wat je doet, denkt, voelt en bereikt komt voort uit gewoontes die je hebt. Je hebt de zogenaamde ‘goede’ gewoontes, die je ondersteunen in de dingen die je bereiken wilt, en die goed voor je zijn. En je hebt de zogenaamde ‘slechte’ gewoontes, die eigenlijk niet zoveel toevoegen aan je leven. Gewoontes zijn aangeleerd, dus het is heel goed mogelijk deze om te draaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door alles te nemen wat je lekker vindt, door te doen wat je maar wil doen en niet naar je geweten luisteren, ook niet naar anderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat er voor jou een beloning aan zit om dat fedrag te doen. Vaak is dit op korte tetmijn. Je doet je slechte gewoonte en ervaart meteen iets positiefs. Rust, een lekkere smaak, fijne spanning. Op lanfe termijn is het niet zo goed en is het een slechte gewoonte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mensen worden grotendeels gevormd door hun omgeving.
We leren dingen (goed en slecht) van onze ouders. Tevens leer je dingen van vrienden en familie leden.
Wanneer het bijvoorbeeld normaal is om thuis veel te snoepen dan is de kans groot dat het kind dat ook normaal vindt.
Kortom: Door het leven wordt je gevormd met goede en slechte gewoontes. Die je oppikt bij bijvoorbeeld de ouders, school, familie, buurt, etc.etc.